به گزارش خبرنگار سیاسی «شورانیوز» ؛ اخیراً شورای شهر تبریز با حواشی متعددی دست و پنجه نرم میکند اما همچنان ابعاد این مسئله در رسانه ها، آنطور که باید مورد تحلیل و بررسی قرار نگرفته است و بخش های زیادی از آن برای افکار عمومی پوشیده مانده است.

از این رو برای بررسی شفاف و دقیق این موضوع، به سراغ مهندس علی فخرآذر عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تبریز رفتیم؛

 

شورا نیوز: در ابتدا، در رابطه با مشکلات و قضایای تازه اتفاق افتاده در شورای‌ شهر تبریز توضیحاتی را ارائه نمائید.

فخرآذر: متاسفانه این اتفاقات برای شهر تبریز گران تمام شد و همچنین در افکار عمومی اعتبار شورای شهر کاسته شد.در حال حاضر پرونده‌ی این افراد در دادرسی بررسی می‌شود و قوه‌ی قضائیه باید در این باره تصمیم بگیرد؛ حتی بخش نظارت شهرداری و شورای شهر دخالت نکرده است؛ اگر کمیسیون تفحص و نظارت شهرداری و شورای شهر و بخش نظارت شهرداری نظارت می‌کردند این مشکلات بوجود نمی‌آمد.
شورا نیوز: یعنی شما مشکل اصلی این اتفاق را از این دو سیستم نظارتی می‌بینید؟
فخرآذر: خیر، مشکل اصلی فقط از این دو نیست؛ بنده در شورای شهر‌ پیشنهاد دادم، نظارت و تفحص را جدی بگیریم تا حقایق برای ما و مردم روشن شود.
متاسفانه سیستم مدیریتی ما، فرسوده است و خود کنترل نیست، پس باید یک بازسازی انجام شود تا بستر برای خلافکاری آماده نشود؛ برای جلوگیری از این اتفاقات، سیستم را باید هوشمند کنیم و در سال۹۶ بودجه‌ای را برای تغییر سیستم مدیریتی به نام طرح مدیریت جامع کیفیت کشوری (ایزو) فراهم کرده‌ایم که در سازمان‌ها پیاده سازی شود.

 

شورا نیوز: افرادی که در شورای شهر برایشان پرونده‌ی قضایی باز شده، از کدام طیف سیاسی بودند؟ و اگر ممکن است، نام این افراد را ذکر کنید.
فخرآذر: طیف سیاسیشان تقریباً سمت اصلاحات بود.
شورا نیوز: پبش بینی شما از انتخابات آتی شورای شهر  با وجود این مسائل پیش آمده، چیست؟
فخرآذر: پیش بینی می‌شود که با پدید آمدن این مسائل و حواشی، درصد مشارکت برای انتخابات شورای شهر تبریز کاسته شود ولی انتخابات ریاست جمهوری در کنار این انتخابات است که باعث می شود کاهش چشمگیری در مشارکت مردم تبریز در انتخابات شورای شهر نداشته باشیم.
شورا نیوز: به نظر شما کدام طیف سیاسی، تعداد کرسی بیشتری در شورای شهر تبریز را کسب می‌کند؟
فخرآذر: در انتخابات مجلس شاهد بودیم که تقریبا به تعداد مساوی از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان از شهر تبریز وارد مجلس شدند ولی کمی اصلاح‌طلبان بیشتر بودند.
شورا نیوز: در خبر ها مطرح شد که برای شهرداری تبریز ۲۶۰۰ میلیارد تومان بودجه تصویب کردید، این بودجه غالبا کجا مصرف خواهد شد؟
فخرآذر: شهرداری تبریز مقدار زیادی بدهکاری دارد، پس اولویت اصلی پرداخت مطالبات پیمانکاران و اولویت بعدیمان به اتمام رساندن پروژه‌های نیمه تمام است.
شورا نیوز: با توجه به نزدیک بودن ایام نوروز، آیا طرح ویژه یا پروژه ی گردشگری در شورای شهر تبریز مطرح شده است؟
فخرآذر: بله، شهرداری تبریز به ساماندهی اماکن تاریخی تبریز پرداخته‌ است و در حال فراهم کردن مسیری هست که اتوبوس‌های گردشگری از این مسیر عبور کنند ولی چون بودجه‌ی بسیاری کمی داریم، خیلی نتوانستیم برای این موضوع سرمایه گذاری کنیم و تنها پروژه گردشگری، توسعه ی میدان آذربایجان است.

 

انتهای پیام/