به گزارش «شورانیوز»  به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، سیصد و سی و ششمین جلسه شورا با ارائه گزارش از سوی دبیر دبیران شورایاری منطقه ۳ خانم سوری آغاز شد .

سوری در ابتدای گزارش خود به تشریح مختصات منطقه پرداخت و گفت : منطقه ۳ دارای ۲۹۴۶ هکتار مساحت است و نیز ۳۲۰ هزار نفر جمعیت که در ۶ ناحیه و ۱۲ محله ساکن هستند .

وی ادامه داد: منطقه ۳ از شمال به بزرگراه های مدرس و صدر ، از شرق به خیابان پاسداران و شریعتی ، از غرب به بزرگراه شهید چمران و از جنوب به بزرگراه های رسالت و شهید همت منتهی می شود .

سوری افزود : این منطقه با دارا بودن ۹۳ بوستان و سرانه ۲۵ مترمربعی فضای سبز دارای استاندارد خوبی در زمینه فضای سبز می باشد . همچنین در این منطقه ۴۰ مرکز درمانی و بالغ بر ۵۰ وزارتخانه و مرکز سیاسی و ۷۴ مجموعه فرهنگی و ورزشی وجود دارد .

سوری در ادامه سخنان خود به طرح مشکلات منطقه ۳ پرداخت و گفت : معضلات ترافیکی یکی از مواردی است که می توان به آن اشاره کرد .

دبیر دبیران شورایاری منطقه ۳ تصریح کرد : وجود تعداد زیادی از مدارس غیر انتفاعی که بیش از ۵۰ درصد دانش اموزان این مدارس ساکن منطقه نیستند یکی از علت های ترافیک منطقه است که در ساعات پیک ترافیک عبور و مرو در معابر منطقه را با مشکل مواجه می کنند و موجب افزایش ترافیک می شوند.

سوری در ادامه به حجم بالای آب های سطحی در سطح منطقه اشاره کرد و گفت : حجم بالای آب‌های سطحی و قنات‌ها در این منطقه دردسرساز شده به گونه‌ای که با یک بارندگی شاهد جاری شدن سیل‌های کوچک هستیم. این امر سبب نارضایتی شهروندان نیز شده است .

وی اضافه کرد: پروژه میدان ونک متاسفانه در اولویت کاری قرار ندارد و با اینکه قرار بود در این میدان زیرگذر احداث شود، اما تاکنون این مهم محقق نشده است.

سوری در ادامه افزود: نبود پارکینگ با وجود بلند مرتبه سازی هایی که در حال انجام است و نیز آنهایی که قبلا ساخته شده و همچنین نبود ایستگاه آتش نشانی در برخی محله ها یکی دیگر از مشکلات این منطقه به شمار می آید .

دبیر دبیران شورایاری منطقه ۳ در ادامه سخنان خود پیشنهادات شورایاری برای حل معضلات را نیز مطرح کرد و گفت : عدم مجوز برای ساخت مدارس غیر انتفاعی و بررسی مجدد برای احداث مدارس و دانشگاه ها از جمله خواست های اهالی این منطقه می باشد .

سوری خاطر نشان ساخت : لزوم در نظر گرفتن بسته های تشویقی و حمایتی برای احداث پارکینگ های طبقاتی و نیز تکمیل شبکه حمل و نقل عمومی به ویژه در حدفاصل خیابان بهشتی تا تجریش توسط مترو و بی آر تی از جمله خواست های دیگر شهروندان این منطقه است .

وی افزود : جهت رضایتمندی شهروندان می خواهیم از بلند مرتبه سازی های بی رویه در این مطنقه جلوگیری شود .

سوری همچنین پیشنهاد کرد که نام تونل آرش – اسفندیار به نام شهدای منا تغییر نام دهد.

همچنین دبیر دبیران شورایاری منطقه ۳ پیشنهاد داد باغ نوری ۱۴ هزار متری در پاسداران توسط شهرداری خریداری شود وتبدیل به مکان فرهنگی و ورزشی گردد.

در ادامه جلسه شهردار منطقه ۳ نیز سخنانی را در خصوص اقدامات انجام شده در این منطقه بیان کرد .

دباغ شهردار منطقه ۳ در صحن علنی شورای شهر تهران گفت: کمبود میادین میوه و تره‌بار احساس می‌شود و این موضوع معضلی است که وجود دارد که با توجه به اینکه زمین در این بخش گران بوده توفیقی برای احداث میادین میوه و تره‌بار کسب نکرده‌ایم.

وی اظهار داشت: محله دروس دارای سرای محله است و از سراهای محلات فعال است که در جلسه عنوان شده بود این محله سرای محله ندارد.

شهردار منطقه ۳ افزود: ایجاد پارکینگ طبقاتی در منطقه سه یکی از اولین درخواست‌های شورایاران بوده است که در حال انجام است.

وی گفت: یکی از معضلات اصلی این منطقه ترافیک است که اقداماتی نیز در این خصوص انجام شده است.

دباغ اظهارکرد: ادامه بزرگراه کردستان ـ چمران نیز در طرح سال ۹۶ منظور شده است که یک اقدام مشترک بین دو منطقه ۳ و یک است.

دباغ ادامه داد : کمبود میادین میوه و تره‌بار احساس می‌شود و این موضوع معضلی است که وجود دارد که با توجه به اینکه زمین در این بخش گران بوده توفیقی برای احداث میادین میوه و تره‌بار کسب نکرده‌ایم.