استان ها » در شهر » سمنان
کد خبر : 1906
چهارشنبه - 18 اسفند 1395 - 09:50
با حضور مدیران کشوری و استانی

تجلیل از چهره ماندگار دامپزشکی کشور در مهدی‌شهر

آئین تجلیل از چهره ماندگار دامپزشکی کشور عصر امروز با حضور مدیران کشوری و استانی در عمارت تاریخی خیل‌خان مهدی‌شهر برگزار شد.

تجلیل از چهره ماندگار دامپزشکی کشور در مهدی‌شهر

به گزارش«شورانیوز» به نقل از تسنیم از، در این آئین تجلیل از سال‌ها خدمات و تلاش‌های پرفسور محمدقلی نادعلیان، چهره ماندگار دامپزشکی کشور تجلیل شد.

در این آئین تجلیل چهره‌های برجسته علمی حوزه دامپزشکی ایران و نیز مدیران استان سمنان حضورداشته و از چهره ماندگار دامپزشکی کشور تجلیل کردند.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در این آئین تجلیل با اشاره به لزوم تجلیل و تکریم از چهره‌های برجسته و نخبه کشور گفت: امروز قدر فرهنگ غنی و تمدن کهن تاریخی کشورمان در جامعه به‌خوبی شناخته‌نشده است.

احمد همتی از این مهم به‌عنوان نقطه‌ضعفی برای کشور نام برد و افزود: امروز هنوز ما به تبعات ناشی از فرار مغز‌ها توجه درستی نداشته و این عوارض را برای کشور درک نکرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه آمار بالای فرار مغزها و مهاجرت نخبگان از کشور به‌عنوان یک آسیب مهم و جدی برای کشورمان مطرح است اضافه کرد: باید از نخبگان و چهره‌های برجسته کشورمان در زمان درست خودش و بهنگام تجلیل کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان و فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه کشور گفت: امروز باید جذب حداکثری که مورد تأکید مقام معظم رهبری است؛ سرلوحه مدیران کشور قرار گیرد.

گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد مهاجرت نخبگان از کشور در چند سال اخیر مجدداً افزایش‌یافته است.

رئیس کارگروه نخبگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در تیرماه امسال با اشاره به برخی دلایل مهاجرت نخبگان از افزایش ۱۶ درصدی این پدیده طی سال‌های اخیر در کشور خبر داده بود.

سید مهدی سیدی رئیس کارگروه نخبگان شورای عالی انقلاب فرهنگی دراین‌باره به خبرنگار خبرگزاری تسنیم گفته بود که متأسفانه مهاجرت دانشجویان کشور به خارج رو به رشد است و جدیدترین آمار مهاجرت ۱۱ هزار و سیصد نفر در سال ۲۰۱۵ ــ ۲۰۱۴ است که نسبت به قبل ۱۶ درصد رشد داشته است.

وی درباره آمار مهاجرت نخبگان در سال‌های گذشته نیز گفت: آخرین آمار رسمی از مهاجرت نخبگان کشور به بررسی جامعه آماری ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفری از کنکوری‌ها در دوره ۱۵ ساله به سال ۹۱ برمی‌گردد که طبق آن گزارش در سال‌های ۷۶ تا ۸۱ آمار خروج نخبگان ۳۳ درصد بود. این رقم در سال ۸۲ تا ۸۶ به ۱۷ درصد کاهش‌یافته بود.

به گفته سیدی اینک (تیرماه امسال) با توجه به جدیدترین آمار که مربوط به سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ است، مهاجرت نخبگان با ۱۶ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۱۳ که رقمی نزدیک به ۱۰ هزار بوده است به ۱۱ هزار و ۳۰۰ رسیده است.

فرماندار مهدی‌شهر نیز در این آئین با اشاره به اینکه پرفسور نادعلیان از چهره‌های محبوب و یکی از افتخارهای شهرستان مهدی‌شهر در کشور و دنیاست افزود: دکتر نادعلیان الگویی برای فعل توانستن است.

حسن ارگی با تأکید بر لزوم تجلیل و تکریم بزرگان هر خطه و معرفی آنان به نسل جوان اضافه کرد: معرفی نخبگان و بزرگان به جوانان کشور سبب اتصال جوانان به کوه تجربه پیشکسوتان می‌شود و ارتباط آنان را مستحکم‌تر می‌کند.

شهردار مهدی‌شهر نیز در این آئین بر ضرورت ادامه این اقدام مهم مدیریت شهری مهدی‌شهر که با همکاری برخی دیگر از دستگاه‌های اجرایی این شهرستان انجام شد تأکید و تصریح کرد: باید تجلیل از چهره‌های برجسته شهرستان مهدی‌شهر ادامه یابد.

در این آئین از سردیس پرفسور نادعلیان نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/