فرهنگ شهری
کد خبر : 1827
سه شنبه - 17 اسفند 1395 - 11:38
با حکم وزیر ارشاد؛

محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی محمدمهدی حیدریان را به عنوان معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی، سمعی و بصری منصوب کرد.

محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی شد

به گزارش “شورا نیوز” و به نقل از ایرنا، در حکم سیدرضا صالحی امیری که روز سه شنبه انتشار یافته، خطاب به حیدریان آمده است: نظربه تعهد و تجربیات ارزشمند جناب عالی، به موجب این حکم به سمت معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی و سمعی، بصری منصوب می شوید.

در بخش دیگری از این حکم آمده است: انتظار دارد ضمن بهره گیری از همه ظرفیت های موجود و تعامل و گفت و گو با نیروهای کارآمد و موثر در رشد و اعتلای سینمای متعهد ایران اسلامی، در راستای افزایش انسجام در تولیدات دیداری و شنیداری و ایجاد فرصت های جدید برای حضور فعال در جشنواره های بین المللی، تحول در فرآیند برگزاری جشنواره های ملی، توجه به تولیدات متناسب با سبک زندگی ایرانی اسلامی و پاسخگویی به مسایل اجتماعی جامعه ایران و بازنگری در ساختار مدیریت سینمایی کوشا باشید.

** حیدریان در یک نگاه
محمدمهدی حیدریان متولد سال ۱۳۴۰ و داری لیسانس مهندسی طراحی جامدات از دانشگاه خواجه نصیر طوسی است.
وی دوره‌های عمومی و تخصصی فیلمسازی و فیلمبرداری حرفه‌ای سینما را نیز طی کرده است.
از جمله سوابق اجرایی حیدریان می‌توان به مدیرکل همکاری‌های سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل نظارت و ارزشیابی امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدت ۱۱ سال، مدیرعامل سیما فیلم، مدیر شبکه جهانی جام جم، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور سینمایی و سمعی و بصری، رئیس گروه تخصصی سینما در فرهنگستان هنر و معاون ریاست فرهنگستان هنر بوده است.
وی همچنین به عنوان مشاور در کنار مدیرانی چون، رئیس سازمان صدا وسیما، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس رادیو فعالیت کرده است.
عضویت در بیش از ۱۲ نهاد و سازمان فرهنگی و هنری ازجمله رئیس هیأت امنای انجمن سینمای جوانان، رئیس هیأت امنای بنیاد سینمایی فارابی، عضو شورای ارزشیابی مشاغل هنری، عضو شورای فرهنگ و صنعت وزارت صنایع و معادن، عضو شورایعالی معماری و شهرسازی، عضو هیأت امنا مؤسسه نمایشگاههای فرهنگی، عضو هیأت امنا و هیأت مدیره مؤسسه توسعه فرهنگ و هنر، عضو هیأت امنا و هیأت مدیر مؤسسه توسعه فرهنگ و هنر، عضو هیأت امنا صندوق حمایت از هنرمندان، عضو شورای برنامه‌ریزی و طرح و برنامه کودک و نوجوان صدا و سیما، عضو هیأت مدیر مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، عضو شورای فرهنگ و هنر سازمان زیباسازی شهرداری تهران و عضو هیأت امناء موزه ملی قرآن کریم از دیگر فعالیت‌های محمدمهدی حیدریان است.
از وی همچنین مقالات و آثاری چون؛ جهانی شدن (نشریه سروش)، مدیریت فرهنگی (خردنامه همشهری)، تولید چندین فیلم مستند جنگی و پخش از تلویزیون در سال ۱۳۶۰، تولید چندین فیلم مستند از جهاد سازندگی پخش از تلویزیون در سال ۱۳۵۹ و ۱۳۶۰ و تولید فیلم بلند (۶۰ دقیقه‌ای) اصحاب فیل در موضوع حادثه طبس (پخش از تلویزیون در سال ۱۳۶۰) منتشر و پخش شده است.
شایان ذکر است که پیش از این حجت‌الله ایوبی در چهارم شهریور ۱۳۹۲ با حکم علی جنتی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی به سمت رئیس سازمان سینمایی این وزارتخانه منصوب شده بود.