اجتماع شهری
کد خبر : 1833
سه شنبه - 17 اسفند 1395 - 11:52

سرمای شدید جان کولبر سردشتی را گرفت

مسئول فوریت های پزشکی شهرستان سردشت گفت: بر اثر سرمای شدید و برف و بوران ۵ نفر از کولبران سردشتی در منطقه عمومی روستای بیوران دچار سرمازدگی شدند و یکی از آنها جان خود را از دست داد.

سرمای شدید جان کولبر سردشتی را گرفت

به گزارش “شورا نیوز” ، ریبین سوری روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در پی تماس تلفنی یکی از اهالی روستای بیوران مبنی بر گیر افتادن تعدادی کولبر در برف و بوران تیم بحران شبکه بهداشت شهرستان فعال شد.
وی افزود: به علت دسترسی نداشتن به آمار واقعی و با توجه به شلوغی بیش از حد، ۲ آمبولانس به محل اعزام شدند و ۲ آمبولانس دیگر هم در حالت آماده باش قرار گرفتند.
سوری با اشاره به اینکه ۵ کولبر در سرمای شدید و بوران گرفتار شده بودند، اظهار کرد: تا اتمام عملیات ۳ نفر از کولبران در محل و به صورت سرپایی درمان شده و ۲ نفر دیگر هم به بیمارستان اعزام شدند.
وی بیان کرد: از ۲ نفر اعزامی یک نفر در لحظه رسیدن به آمبولانس بدون علایم حیاتی بود که بلافاصله عملیات احیای پیشرفته برای وی صورت گرفت اما به علت شدت سرمازدگی عملیات احیا موفقیت آمیز نبود.
وی افزود: نام کولبر فوت شده ‘کاروان رشکه’ ۱۸ ساله و اهل میرآباد سردشت است.
مسئول فوریت های پزشکی سردشت گفت: بیمار اعزامی دیگر به بیمارستان سردشت با وضع عمومی مناسب ترخیص شد.
وی در رابطه با اینکه انجام عملیات ۶ ساعت به طول انجامید، گفت: در ساعت ۳ و ۲۰ دقیقه بامداد امروز پس از تخلیه کامل معبر پایان عملیات اعلام شد.
بر اساس گزارش ایرنا، در روز ۱۰ بهمن امسال هم بر اثر ریزش بهمن در گردنه ‘قه ره دان’ از توابع روستای بیوران ۳ کولبر جان خود را از دست داده و ۱۰ نفر دیگر هم نجات یافتند.
روستای بیوران از توابع بخش مرکزی سردشت است.
شهرستان سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با اقلیم کردستان عراق قرار گرفته است.

انتهای پیام/