خوزستان » در شهر
کد خبر : 1709
شنبه - 14 اسفند 1395 - 14:24

بودجه سال ۹۶ شهرداری اهواز در شورای شهر تصویب شد

شورای اسلامی شهر اهواز در جلسه ی امروز خود بودجه سال ۹۶ شهرداری اهواز را به مبلغ ۱۵۰۰میلیارد تومان تصویب کرد

بودجه سال ۹۶ شهرداری اهواز در شورای شهر تصویب شد

به گزارش «شورانیوز»  در این جلسه معاون برنامه ریزی و توسعه ی شهرداری اهواز ضمن تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه طی گزارشی به روند تهیه بودجه سال ۹۶ پرداخت و گفت: از شهریور ماه سال جاری با تشکیل کمیته های بودجه در مناطق و معاونت های شهرداری در سه حوزه ی منابع درآمدی، هزینه های جاری و عمران و توسعه ی شهری کار تدوین بودجه آغاز شد.

و پس از انجام مقدمات تدوین بودجه براساس سیاستهای ابلاغی شهردار محترم و برنامه توسعه ی شهر اهواز جهت بررسی و تصویب به کمیته ی راهبردی بودجه که به ریاست شهردار محترم اهواز و با حضور معاونین و مدیران مناطق تشکیل شد، ارجاع و پس از جلسات متعدد در این کمیته و انجام اصلاحات مورد نیاز بودجه تدوین و نهایی شد و خوشبختانه قبل از مهلت قانونی در تاریخ ۲۵ دی ماه به شورای اسلامی شهر تقدیم شد.

ابراهیم نوشادی افزود: پس از ارائه به شورای اسلامی شهر، کمیسیون بودجه شورا طی حداقل ۱۳ جلسه ( و هر جلسه حداقل ۴ ساعت) با حضور کلیه مدیران و کارشناسان معاونت ها و مناطق مربوطه به تفکیک، مورد بررسی کارشناسانه ی خود قرار داد و در نهایت به صحن علنی ارائه شد.

نماینده ی شهرداری اهواز به جزییات بودجه اشاره کرد و افزود: بودجه سال ۹۶ با توازن میان منابع و مصارف به مبلغ ۱۵۰۰میلیارد تومان و ۳۵ تبصره بوده که امسال با افزایش کمتر از ۹ درصد کمترین رشد را در هزینه های جاری داشته ایم تا جاییکه حدود ۲۷ درصد بودجه جاری به مبلغ ۴۰۹ میلیارد تومان و بیش از ۷۳ درصد به مبلغ ۱۰۹۱ میلیارد تومان مربوط به عمران و توسعه ی شهر اختصاص یافته و در این بودجه ۱۸۶۱ پروژه عمرانی پیش بینی شده است.

نوشادی با اشاره به اولویتهای این بودجه خاطرنشان کرد: بودجه ی سال ۹۶ با اولویت اتمام پروژه های نیمه تمام، عدالت در توزیع خدمات عمرانی، فرهنگی و شهری به کلیه ی مناطق شهر اهواز و نگاه ویژه به مناطق کم برخوردار تدوین شده است.

در ادامه پس از اظهارات اعضای شورا، بودجه ۹۶ به رای گیری گذاشته شد و به تصویب رسید.

منبع: تابناک

انتهای پیام/