استان ها » تهران » در شهر
کد خبر : 1512
چهارشنبه - 11 اسفند 1395 - 11:30
رییس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران؛

گزارش کمیته های بررسی حادثه پلاسکو ارائه شود / با ثبت بناهای دارای ارزش میراثی به حفظ آنها کمک کنیم

رییس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت : خانه اعلا ، حمام تاریخی دزاشیب و چندین بنای دیگر نیاز به مرمت و نگهداری دارند و اهالی و شورایاران محله نسبت به تخرب این مجموعه ها نگران هستند .

گزارش کمیته های بررسی حادثه پلاسکو ارائه شود / با ثبت بناهای دارای ارزش میراثی به حفظ آنها کمک کنیم

به گزارش «شورا نیوز» به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران؛ احمد حکیمی پور در سیصد و سی و چهارمین جلسه شورا گفت : در بازدید که از دزاشیب داشتیم خانه اعلاء که به عنوان محل کانون خوشنویسان است، یک خانه تاریخی دارای ارزش می باشد که میراث فرهنگی آن را ثبت نکرده است، نگران این هستیم قرارداد ۲۰ ساله آن ها تمام شود و این ملک مورد طمع ساخت و ساز قرار گیرد. میراث فرهنگی درباره چنین بناهایی تا کنون اقدامی برای ثبت نکرده است. این در حالی است که شورایاری محل و هنرمندان اصرار دارند که اینجا حفظ شود.

وی ادامه داد :درخواست شورایاران و اهالی محله همچنین بر حفظ حمام تاریخی دزاشیب به عنوان یک سرمایه ملی است تا مبادا تغییر کاربری دهد .

حکیمی پور در ادامه سخنان خود با اشاره به تشکیل کمیته هایی با عنوان فنی و حقوقی و نیز کمیته پیگیری مطالبات در شورا جهت بررسی حادثه پلاسکو ، گفت: در جریان تشکیل کمیته حقیقت یاب مطرح شد که دو کمیته مجزا در شورا تشکیل شده است و دیگر نیازی به کمیته سوم نیست اما تا کنون عملکرد این کمیته ها اطلاع رسانی نشده است بنابراین از رییس شورا می خواهم تا این کمیته ها گزارش خود را ارائه دهند تا مردم در جریان کارکرد شورا در این خصوص باشند.

در ادامه مهدی چمران از مسئولین دو کمیته تشکیل شده خواست تا گزارش خود را تا هفته آینده آماده و در شورا قرائت کنند.

وی افزود : در خصوص بحث املاک هم همچنان منتظریم دادستانی نظر نهایی خود را اعلام کند و امیدواریم بررسی های این موضوع هر چه زودتر تمام شود.

انتهای پیام/