استان ها » اصفهان » در شهر
کد خبر : 1470
چهارشنبه - 11 اسفند 1395 - 10:23
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان:

جابه جایی اشجاری که در اصفهان به سن بلوغ رسیده اند وقت و هزینه تلف کردن است

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جابه جایی اشجاری که به سن بلوغ رسیده اند به نوعی وقت و هزینه تلف کردن است.

جابه جایی اشجاری که در اصفهان به سن بلوغ رسیده اند وقت و هزینه تلف کردن است

به گزارش «شورا نیوز» به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر اصفهان، مهدی باقربیگی در یکصد و شصت و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر ضمن عرض تسلیت شهادت بی بی دو عالم اظهار کرد: در هفت پروژه جدید و در حال احداث توسط سازمان ساماندهی مشاغل شهری، به دلیل قطع تعدادی درخت مقرر شد که دو برابر قطر بن درختان قطع شده، درخت کاشته شود که خواهشمندم این مسئله رعایت شود و براساس قانون حفظ و گسترش فضای سبز عمل شود.
وی اضافه کرد: چندین بار در مورد کمیته الویت بندی اراضی با کاربری فضای سبز تذکر دادم و باز هم خواهشندم تصمیمات این کمیته در جلسه تلفیق یا هر جلسه ای به صلاحدید هیئت رئیسه شورای شهر، به اطلاع اعضای شورا برسد و انجام آن منوط به تصویب شورای شهر باشد.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در کندرو بزرگراه خرم و خیام، حد فاصل پل وحید و خیابان آتش یک واحد مجتمع تجاری و مسکونی در حال احداث است که دقیقاً در مجاورت ورودی بزرگراه از کندروی این بزرگراه شلوغ قرار گرفته و اگر واحد تجاری در این مکان دایر شود، با توقف یک خودرو، کندرو مسدود شده و ترافیکی شدید ایجاد می شود که خواهشمندم به این نکته توجه شود.
وی ادامه داد: طبق سنوات گذشته جواب تذکرات اعضای شورای شهر به صورت دقیق و کامل داده نمی شود و پاسخ های ارسالی به هیچ عنوان پاسخ تذکرات نسبت، که از هیئت رئیسه شورای شهر خواهشمندم به این موضوع رسیدگی شود.
باقربیگی با بیان اینگه جابه جایی اشجاری که به سن بلوغ رسیده اند وقت و هزینه تلف کردن است، تاکید کرد: در تمام منابع علمی این موضوع وجود دارد و در جلسات حضوری نیز از بهترین متخصصان گیاه شناسی کشور که عضو هیئت علمی دانشگاه های معتبر ایران نیز هستند هم این موضوع مطرح شد و از سوی آنها هم این کار اشتباه و بدون ثمر اذعان شد.
وی با بیان اینکه اشجار بالغ به دلیل هورمون های موجود در خود دو یا سه سال سبز می مانند و سپس از بین می روند، افزود: با توجه به اینکه سالیانه مبلغ زیادی بابت این کار صرف می شود، خواهشمندم اعضای شورای شهر به این موضوع دقت نظر داشته و از اتلاف بیت المال جلوگیری کنند.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: آیا تاکنون دیده یا شنیده اید که باغداری درختان به ثمر رسیده خود را از خاک بیرون بیاورد و در مکان دیگری غرس کنند و اگر لازم باسد حاضرم تعداد زیادی از استادان گیاه شناسی مطرح کشور را برای ذکر این موضوع به جلسه ای با حضور تمام همکاران دعوت کرده تا از زبان آنها موضوع شنیده شود.
وی اظهار کرد: باغ گل ها در فصل کاشت و واکاری تعطیل می شد که امسال این اتفاق نیفتاده است و بازدیدکنندگان نیمی از مبلغ بلیط ورودی را می پردازند که مناسب است با وجود عملیات باغبانی در این فصل مبلغ ورودی بسیار کم اخذ شود.