دسته‌بندی نشده
کد خبر : 1649
چهارشنبه - 11 اسفند 1395 - 20:01
عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با شورا نیوز مطرح کرد

با تاکسی های آنلاین صد در صد موافقم/ اگر مردم موافق باشند نمیتوانیم جلوی رضایت مردم مقاومت کنیم

در حادثه پلاسکو اگرهلی‌کوپترداشتیم از بالا با طبقات بالایی مبارزه می‌کردیم و شاید می‌توانستیم کاری انجام بدهیم، از لحاظ فنی با آتش مبارزه نکردیم

با تاکسی های آنلاین صد در صد موافقم/ اگر مردم موافق باشند نمیتوانیم جلوی رضایت مردم مقاومت کنیم

به گزارش خبرنگار «شورانیوز»؛ نزدیک به دو سال است که فعالیتهای اینترنتی تاکسیها در کشور آغاز شد و در طول این مدت کوتاه رضایت اکثریت مردم را به خود جلب کرد.

می‌دانیم که این روزها نرم افزار اسنپ و تپسی  یا همان تاکسىیاب اینترنتى در پایتخت طرفداران پروپاقرصى را برای خود دست و پا کرده است و در نظرسنجی صورت گرفته در رسانه ملی بیش از ۸۱ درصد مردم با فعالیت این شرکتها موافق بودند.

به همین منظور برای  بررسی ابعاد مختلف این نرم افزارها به سراغ اسماعیل دوستی عضو شورای شهر تهران رفتیم؛ در ادامه مشروح این گفت‌وگو تقدیم مخاطبان ارجمند شورانیوز می‌شود.

 

شورا نیوز: به عنوان سوال نخست، با توجه به استقبال و حمایت مردم از تاکسیهای آنلاین، نظر شما در خصوص طرحهای تپسی و اسنپ چیست؟

دوستی: بنده درباره‌ی تاکسیهای آنلاین، خصوصاً طرحهای تپسی و اسنپ صد درصدموافق هستم؛ به دلیل اینکه درمناظره‌هایی که در روزجمعه ازصداوسیما پخش شد، هشتاد درصد مردم موافق این طرح بودند؛ البته موافقت بنده در صورتی است که این مجموعه ها تحت کنترل، ادامه‌دار و پایدار باشد و موقت نباشد.

ما با توجه به طرح هوشمند سازی که برای شهرتهران داریم خیلی مناسب است که چنین طرحهایی اجرایی شود.

شورا نیوز: در طی روزهای گذشته، راننده‌های تاکسیرانی در اعتراض به ظهور و بروز این نرم افزار ها مقابل مجلس تهران تظاهرات کردند؛ نظرشما در این رابطه چیست؟ چه تمهیداتی برای تاکسیرانها در نظر گرفته‌اید؟

دوستی: خیر، بنده با برخی از رانندگان تاکسی که مراجعه کردند صحبت کردم و بیان کردم که ما هرچه به سمت هوشمند سازی شهر پیش برویم بهتر است؛ شعار ما است که تهران باید یک شهرهوشمند شود لذا این مورد هم از این قبیل کارها است.

به نظر بنده هیچ اشکالی ندارد اما اینها می‌گویند که اسنپ و تپسی با قیمت کمتری  کار می‌کنند و قیمت مصوب ما بیش از این مقدار است؛ درست هم می‌گویند، رانندگان  تاکسی درست می‌گویند؛ بنده عرض کردم چیزی که برای ما مهم است «مردم» هستند؛ اگرمردم راضی باشند، ما نمی‌توانیم در مقابل رضایت مردم مقاومت کنیم.

 

شورا نیوز: آیا شما برای حمایت از این نرم افزارها برنامه خاصی دارید؟

دوستی:جلسات مختلفی برگزار شد؛ باید بررسی‎‌های لازم صورت بگیرد و اسنپ را با تاکسیرانی ارتبط دهیم؛ به هرحال باید تحت نظارت یک سازمان دولتی یا خصوصی یا نیمه دولتی باشد.

در رابطه باهوشمند شدن شهر تهران در صحبتهای قبلی اشاراتی داشتم که به جز اسنپ وتپسی برنامه‌ی خاص دیگری هم وجود دارد؛ خصوصاً هوشمند شدن تنها  به این معنا نیست که ما بر روی یک نرم افزار خاص تمرکز کنیم.

در رابطه با هوشمند شدن شهر تهران، کنترل ترافیک را همچنین در نظر داریم؛  شما یادتان نرفته است که زمانی درهمین تقاطعهای شهر تهران راهنمایی و رانندگی می آمد و زنجیرمی‌آورد و ماشین هارا قفل می‌کرد اما درحال حاضرچنین چیزی رانمی بینید.

امروزه به وسیله‌ی دوربینها اگر کسی تخلف کند مدیریت می‌شود؛ در دوربینهای شهری ثبت می‌شود و جریمه‌ی شخص متخلف درب منزل خواهد آمد؛  توجه کنید شأن انسانها را ما حفظ کردیم؛ بنده اعتقاد دارم که این مورد یکی از گامهایی است که ما درباره‌ی هوشمند شدن شهرتهران گام برداشتیم.

شورا نیوز: نظر شما درباره‌ی فروریختن پلاسکو و بحثی که پیرامون کمبود تجهیزات آتش نشانی در شبکه های اجتماعی منتشر شد چیست؟

دوستی: خیر، تجهیزات کم نبود؛ ما فقط یک هلی‌کوپتر نداشتیم و نردبانهای ما کوتاه بود؛ در اصل از طبقات ۱۰ و۱۱ به بالا باید ساختمانها خود به وسایل آتش نشانش تجهیز بشوند.

شورا نیوز: هفته ی گذشته در فرودگاه پیام حدود ۶ الا ۷ دستگاه ماشین آتش نشانی وارد کشور شد که فکر می‌کنم ازانگلیس بود؛ این سیر واردات ماشینها خارج از کشور ادامه دارد یا خیر؟

دوستی: دو بحث است، اگر بگوییم که تجهیزات به روز است بنده این را قبول ندارم به روز نیست چون هرروز دنیا درحال توسعه است؛ هر روز به اصطلاح تجهیزات جدیدی وارد بازار می‌شود ما ازآن لحاظ  به روز نیستیم این یک واقعیت است.

اما نسبت به ساختمانهای ۱۰ تا ۱۲ طبقه‌ی تهران ما کاملاً تسلط واحاطه داریم یعنی می‌توانیم با تجهیزات کنترل کنیم اما پلاسکو یک داستان دیگر بود؛ چند اتفاق در پلاسکوافتاد یکی اینکه ساختمان اصطلاح ایمن نبود یعنی ما از قبل هشدار دادیم که این ساختمان ایمن نیست.

مقصر اصلی در رابطه با ناایمن بودن ساختمان مالک ساختمان است؛ نکته اول که هر کسی باشد فرقی نمی‌کند، نکته‌ی دوم ما درساختمان پلاسکو تجهیزات داشتیم اما ما دررابطه با این می‌توانم این را بگویم که از لحاظ فنی با آتش مبارزه نکردیم.

ما اگرهلی‌کوپترداشتیم از بالا با طبقات بالایی مبارزه می‌کردیم و شاید می‌توانستیم کاری انجام بدهیم اما با این نردبانهایی که ما داشتیم مبارزه کافی نبود یعنی نمی‌توانستیم ازعهده‌ی این ساختمان بر بیاییم به خصوص اینکه در ساختمان هم شیر آتش نشانی وجود نداشت.

اینکه تجهیزات کامل نبود مقصر آتش‌نشانی نبود؛ خود ساختمان هم شیرآتش‌نشانی نداشت؛ شما اگر ساختمانهای جدیدی که در تهران موجود است را ببینید متوجه می‌شوید که اگر وسایل ایمنی و شیرآتش‌نشانی خودکارشان درطبقات فوقانی نباشد آتش نشانی تأیید نمی‌کند درنتیجه پایان کارنمی‌گیرند اما این ساختمان به دلیل اینکه ازسال ۴۲ افتتاح شد، فاقد این وسایل است یعنی این مطلب خودش هم یک نقص اساسی بود.

شورا نیوز: به عنوان سوال آخر آقای جدیدی وآقای رضازاده  در شورای شهر تهران گفتند که گویا درانتخابات جدید اجازه‌ی ورودشان رانمی‌دهند؛ بنده دقیقاً نمی‌دانم این خبرچه مقدارصحت دارد اما به نظر شما آیا صحت دارد؟

دوستی: بنده دقیقاً درجریان نیستم  فقط این را می‌دانم که هر دو آقایون در کنار بنده می‌نشینند و من خیلی  با آنها رفیق هستم.

شورا نیوز: پس گفته آقای جدیدی، شاخ‌ بز را شما شنیدید که گفتند باید بشکانم؛ نظر شما چیست؟

دوستی: آقایان جدیدی و رضازاده هر دو کنار بنده می‌نشینند؛ دوستان با معرفتی هستند ولی اینکه در آینده کاندیدا بشوند و نشوند این را بنده نمی‌دانم.

انتهای پیام/