فرهنگ شهری
کد خبر : 1424
سه شنبه - 10 اسفند 1395 - 16:26

پنج گاف مهم آکادمی اسکار ۲۰۱۷

لحظه‌ای که اعلام شد جایزه بهترین فیلم اسکار ۲۰۱۷ اشتباهی به «لالا لند» داده شده و برنده واقعی فیلم «مهتاب» است به بخشی از تاریخ صنعت سرگرمی دنیا تبدیل شد. به گزارش بی بی سی گروه سازنده لالالند اواسط بیانیه‌شان بودند که مشخص شد باید اسکارشان را دو دستی به فیلم مهتاب تقدیم کنند. این […]

پنج گاف مهم آکادمی اسکار ۲۰۱۷

لحظه‌ای که اعلام شد جایزه بهترین فیلم اسکار ۲۰۱۷ اشتباهی به «لالا لند» داده شده و برنده واقعی فیلم «مهتاب» است به بخشی از تاریخ صنعت سرگرمی دنیا تبدیل شد.

به گزارش بی بی سی گروه سازنده لالالند اواسط بیانیه‌شان بودند که مشخص شد باید اسکارشان را دو دستی به فیلم مهتاب تقدیم کنند. این اولین باری نبود که در یک مراسم بزرگ و طی پخش زنده تلویزیونی مشخص شد که نام برنده (و البته بازنده) به اشتباه اعلام شد.

فهرست زیر تعدادی از معروف‌ترین موارد مشابه است:

پاکت اشتباهی

یک تکه کاغذ موجب سردرگمی حین اعلام جایزه بهترین آهنگ جشنواره موسیقی موبو ۲۰۱۶ شد و نام برنده‌ای اعلام شد که جایزه را نبرده بود.

سه عضو گروه “دبلیواس‌تی‌آران” برای لذت بردن از جایزه‌شان تنها یک ساعت وقت داشتند تا معلوم شد که جایزه متعلق به گروه “آبرا کادابرا” است. ریکی ویلیامز و ملوین اودوم، برگزارکنندگان مراسم در توضیح این اشتباه گفتند: “یک نفر پاکت اشتباهی را برداشت.

 ملکه اشتباهی

این احتمالا کوتاه‌ترین سلطنت تاریخ بود.آدریانا گوتیرس، دختر شایسته کلمبیا برای یک دقیقه تاج را روی سرش داشت و در میان چشمان متعجب او “تاجش” را از سرش برداشتند و به پیا آلونسو از فیلیپین دادند.

استیو هاروی، کمدین، بازیگر و مجری تلویزیونی آمریکایی که قرار بود برنده نهایی را معرفی کند، به اشتباه نام نفر دوم را به عنوان برنده اعلام کرد. او بعدا بابت این اشتباه بزرگ عذرخواهی کرد.

تیلور و کانیه

در این مورد برگزارکنندگان تقصیری نداشتند اما دست‌کم یکی از افراد مشهور در مراسم برنده را دوست نداشت. تیلور سوییفت، خواننده آمریکایی تازه برنده جایزه بهترین ویدئوی زنان برای آهنگ “تو مال من هستی” در مراسم “ام‌تی‌وی” سال ۲۰۰۹ شده بود که کانیه وست گفت برنده را قبول ندارد.

قبل از این که سوفییت بتواند از کسی تشکر کند، خواننده رپ آمریکایی میکروفون را از دست او قاپید تا به حاضران در مراسم (و تمام بیننده‌های تلویزیون) بگوید که بیانسه باید برنده جایزه می‌شد. هیچ چیز بهتری از دهان از تعجب بازمانده خانم سوییفت نمی‌توانست این حرکت را توضیح دهد.

مدل آشفته

سارا مرداک، مجری برنامه‌ اعلام «مدل بعدی» استرالیا در سال ۲۰۱۰، با گفتن “این موضوع حالم را بد می‌کند” همه را متعجب کرد. لحظاتی قبل نام کلسی مارتینوویچ به عنوان برنده جایزه سال ۲۰۱۰ با رای مردم اعلام شده بود و داشت آماده می‌شد که بیانیه قدردانی‌اش را بخواند.

خانم مرداک (همسر لاکلن مرداک، بزرگ‌ترین پسر روپرت مرداک غول رسانه‌ای) بعدا گفت که برنده واقعی آماندا ویر ۱۸ ساله است. او همچنین گفت: “رفقا این اتفاقاتی است که حین نمایش زنده تلویزیونی رخ می‌دهد.”

تشکر برای جایزه‌ای که وجود نداشت

در مراسم اهدای موزیک ویدئوی “ام‌تی‌وی” در سال ۲۰۰۲، مایکل جکسون برای گرفتن جایزه‌ای تشکر کرد که وجود خارجی نداشت.

برنامه در روز تولد “پادشاه پاپ” برگزار شد و بعد از این که از او خواسته شد تا برای بریدن کیک تولدش روی صحنه برود، بریتنی اسپرز، خواننده آمریکایی او را “هنرمند هزاره” نامید.

بعد از آن بود که مایکل جکسون نطق غرایی در تشکر از جایزه ایراد کرد: “وقتی که بچه کوچکی در ایندیانا بودم یک نفر آینده را پیش‌بینی کرد و گفت من روزی برنده جایزه هنرمند هزاره خواهم شد، ولی من حرفش را باور نکردم.” مایکل جکسون از خدا، مادرش، دیانا راس، دیوید بلین (شعبده‌باز آمریکایی) و دیگران تشکر کرد.

گمشده در ترجمه

کیتی پری جایزه بهترین آهنگ بین‌المللی جوایز”ان آر جی” سال ۲۰۰۹ در شهر کن فرانسه را پذیرفت. همه چیز این قضیه خوب بود جز این که جایزه را ریانا برده بود نه او.

سوءتفاهم از آن‌جا پیش آمد که خانم پری در واقع برنده جایزه بهترین آلبوم موسیقی بین‌المللی برای آلبوم “یکی از پسرها” از همان مراسم شده بود.