شهر ورزش
کد خبر : 1413
سه شنبه - 10 اسفند 1395 - 15:45

داورزنی: آینده خوبی برای دوومیدانی پیش‌بینی می‌کنم

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان گفت: با توجه به برنامه‌های فدراسیون دو و میدانی فکر می‌کنم در سه چهار سال آینده تحول خوبی را در این رشته شاهد باشیم و آینده خوبی را برای دوومیدانی ایران پیش بینی می‌کنم.

داورزنی: آینده خوبی برای دوومیدانی پیش‌بینی می‌کنم

داورزنی: آینده خوبی برای دوومیدانی پیش‌بینی می‌کنم

به‌ گزارش “شورا نیوز” و به نقل از ‌ایسنا، محمد رضا داورزنی در پایان مجمع فدراسیون دوومیدانی و در جمع خبرنگاران، گفت‌: مجمع این فدراسیون با تاخیر انجام شد و در یکی، دو سال گذشته نوسان و بی ثباتی در مدیریت این فدراسیون شاهد بودیم که با توجه به جا به جایی صورت گرفته در حدود یک سال است که این فدراسیون با برنامه خوبی در حال‌ حرکت رو به جلو است. با توجه به این که دوومیدانی می‌تواند در المپیک مدال زیادی داشته باشد، ما انتظار داریم این رشته سهم زیادی در مدال‌های کسب شده کاروان ایران در این بازی‌ها داشته باشد. البته از آن طرف هم آنها توقع دارند که دولت و مجلس شورای اسلامی به گونه‌ای دیگر از آنها حمایت کند تا بتوانند از ظرفیت‌های موجود در کشور استفاده بهتری را ببرند.

داروزنی درباره دغدغه‌ اصلی خانواده‌ دوومیدانی نیز گفت‌: دغدغه‌ اصلی خانواده‌ دوومیدانی این است که باشگاه‌های بیشتری به سمت دوومیدانی بیایند و سرمایه‌گذاری بیشتری را در این رشته انجام دهند. قسمتی از عملی کردن این موضوع وظیفه فدراسیون و قسمتی دیگر نیز وظیفه باشگاه‌ها است. ما در کشور امکاناتی داریم که کمتر از آنها استفاده می‌شود. باشگاه‌های ما کم نیستند ، اما باشگاه‌ها به رشته‌های خاصی تلاش می کنند. با توجه به برنامه‌های که فدراسیون دارد اگر در سه، چهار سال آینده آنها عملیاتی شوند ما شاهد تحول خوبی در دوومیدانی هستیم.

داورزنی ادامه‌ داد: من آینده خوبی را برای دوومیدانی ایران پیش‌بینی می‌کنم. وزارت ورزش و جوانان از برنامه‌های این فدراسیون حمایت می‌کند و تلاش می‌کند شرایطی را برای آنها فراهم می کند تا هر چه‌ زودتر مشکلات حل شود.

او درباره صحبت‌های ورزشکاران دوومیدانی کار در خصوص نحوه گرفتن حقوق و دستمزد، گفت‌: این مکانیزیمی است که در فدراسیون تنظیم شده است که هدف خاصی پشت آن قرار دارد. قسمتی به صورت دستمزد روزانه و قسمتی به عنوان پاداش به دوومیدانی کار داده می‌شود. ما بررسی‌های لازم رادر حال‌ حاضر انجام می‌دهیم و اگر نیازی به کمک و اصلاح بود حتما انجام می‌شود.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره ادعای آذربایجان درباره ورزش زورخانه‌ای گفت‌: در سال ۲۰۱۰ در یونسکو ثبت شد من دیروز خبر ادعای آذربایجانی‌ها را دیدم و امروز این موضوع را پس گرفتند. پیش از این هم این کشور در خصوص چوگان ادعا داشت.

داورزنی درباره گم شدن اسکی باز ایران در فنلاند نیز گفت‌: همان طور که دیروز هم گفتم ما پیگیر این قضیه هستیم و امروز با رییس فدراسیون اسکی جلسه‌ای را در همین باره برگزار خواهیم کرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان چرا حکم دبیر فدراسیون کاراته هنوز صادر نشده است، گفت‌: من هنوز به این موضوع ورود نکرده‌ام و فکر نمی‌کنم که مشکلی در این باره وجود داشته باشد .

داورزنی درباره نتایج نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا، گفت‌: دیروز روز خوبی برای فوتبال ما بود و فکر نمی‌کنم تا الان ما به این خوبی تیم‌های عربستانی را برده باشیم و باید بابت همین موضوع تبریک بگویم. امیدوارم که امروز هم به مانند روز گذشته نمایندگان ما نتیجه‌ مناسبی بگیرند و این روند پیروزی‌ها ادامه‌ دار باشد. مردم ما می‌خواهند تیم‌هایشان در رده‌های بین‌المللی با قدرت و آبرومندانه کار کنند.

داورزنی در پایان درباره این که آیا وزارت ورزش و جوانان در خصوص اعزام استقلال خوزستان به لیگ قهرمانان آسیا کمکی به این تیم کرده است یا خیر؟ گفت‌: وزارت ورزش و جوانان اختیار کمک نقدی به هیچ باشگاهی را ندارد. حتی باشگاه‌هایی هم که اختیارشان با وزارت ورزش و جوانان است نمی‌توانند کمک نقدی از این وزارت بگیرند. با این حال ما همیشه در کنار باشگاه‌ها بوده ایم و برای حل مشکل آنها مکاتبه کرده‌ایم، اما به استقلال خوزستا ن و هیچ تیم دیگر کمک نقدی نکرده‌ایم.