المپیک ریو » دسته‌بندی نشده
کد خبر : 668
چهارشنبه - 7 مهر 1395 - 12:10
گزارش خبرنگار مهر از برزیل؛

پرتاب حردانی به برنز تبدیل شد/ هفدهمین مدال برای کاروان ایران

ملی پوش پرتاب نیزه ایران در کلاس F۳۸ بازی های پارالمپیک ریو موفق به کسب مدال برنز شد.

پرتاب حردانی به برنز تبدیل شد/ هفدهمین مدال برای کاروان ایران

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به برزیل، رقابت های پرتاب نیزه کلاس F۳۸ بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ امروز پنجشنبه در ورزشگاه المپیک شهر ریودوژانیروز برگزار شد. در این رقابت جواد حردانی از کشورمان با حریفانی از کشورهای آمریکا، جمهوری چک (۲ ورزشکار)، استرالیا، آفریقای جنوبی، اوکراین، کلمبیا و چین به رقابت پرداخت.

حردانی در پرتاب اول خود رکورد ۴۴/۹۰ متر را به ثبت رساند و در پرتاب دوم مرتکب خطا شد. ملی پوش پرتاب نیزه کشورمان در تلاش سوم خود رکورد ۴۷/۸۱ متر رکورد ۴۶/۶۰ متر را بر جا گذاشت. وی در پرتاب پنجم رکورد ۴۳/۷۴ متر را ثبت کرد و در پرتاب ششم و پایانی خود نیز رکورد ۴۸/۴۶ متر را به ثبت رساند.

بدین ترتیب حردانی با رکورد ۴۸/۴۶ متر در رده سوم قرار گرفت و پنجمین مدال برنز ایران را به ارمغان آورد. در این رقابت «راینهارت هامان» از آفریقای جنوبی با ۵۰/۹۶ متر قهرمان شد و «ویلگاس لوکومی» از کلمبیا با ۴۹/۱۹ متر به مقام نایب قهرمانی رسید.

کاروان ایران تاکنون موفق به کسب ۶ طلا، ۶ نقره و ۵ برنز در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو شده است. مدال های ایران تا روز هشتم پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو به شرح زیر است:

طلا: ساره جوانمردی (تیراندازی)، مجید فرزین (وزنه‌برداری)، محمد خالوندی (پرتاب نیزه) و غلامرضا رحیمی (تیراندازی با کمان)، ساره جوانمردی (۵۰ متر خفیف) و سیامند رحمان (وزنه‌برداری)

نقره: سامان پاکباز (پرتاب وزنه)، علیرضا قلعه‌ناصری (پرتاب دیسک)، نعمتی و رنجبر (میکس ریکروی تیمی)، سجاد محمدیان (پرتاب وزنه) و عبدالله حیدری (پرتاب نیزه) و سجاد نیک‌پرست (پرتاب نیزه)

برنز: پیمان نصیری (دوی ۱۵۰۰ متر)، ابراهیم رنجبر (تیراندازی با کمان)، علی صادق‌زاده (وزنه‌برداری) و اسدالله عظیمی (دوومیدانی) و جواد حردانی (پرتاب نیزه)