دسته‌بندی نشده
کد خبر : 5471
شنبه - 20 خرداد 1396 - 16:23
با حضور ربیعی صورت گرفت؛

توافق آسمان‌ایر و بویینگ در تهران/ قرارداد خرید ۶۰ فروند هواپیما امضا شد

دقایقی پیش، با حضور وزیر کار و نمایندگان شرکت بویینگ و آسمان ایر، قرارداد نهایی خرید ۶۰ فروند هواپیمای بویینگ ۷۳۷ بین دو شرکت آسمان ایر و بویینگ به امضا رسید.

توافق آسمان‌ایر و بویینگ در تهران/ قرارداد خرید ۶۰ فروند هواپیما امضا شد

به گزارش “شورا نیوز” به نقل از ایلنا، ظهر امروز با حضور نمایندگان شرکت بویینگ در شرکت هواپیمایی آسمان، قرارداد نهایی خرید ۶۰ فروند بویینگ ۷۳۷ از سوی آسمان ایر به امضای دو طرف رسید.

نیمه فروردین ماه گذشته، تفاهمنامه خرید این  ۶۰ فروند هواپیمای مسافری ۷۳۷ مکس بین دو شرکت آسمان و بویینگ به امضا رسیده بود و امروز طی مراسم رسمی با حضور علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مقامات رسمی این دو شرکت، قرارداد نهایی منعقد شد.

قرار بر این است که این هواپیماها از سال ۲۰۲۲ به تدریج به شرکت هواپیمایی آسمان تحویل شود و  در همان سال اول،  ۵ تا ۱۰ فروند بوئینگ ۷۳۷ تحویل شرکت آسمان خواهد شد.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ یک هواپیمای مسافری ۱۳۰ نفره است که می تواند بیش از ۴۵۰۰ کیلومتر پرواز کند و با ورود این هواپیماها به ناوگان هوایی آسمان، ظرفیت صندلی آسمان‌ایر به بیش از ۸ هزار صندلی افزایش می‌یابد.

همچنین پیش از شرکت هواپیمایی آسمان، سال گذشته شرکت ایران ایر قرارداد خرید ۸۰ فروند هواپیمای بویینگ را با این شرکت به امضا رساند که قرار است از اردیبهشت ماه سال آینده، تحویل بویینگ های ایران ایر آغاز شود و در بازه زمانی ۱۰ ساله ۸۰ فروند بویینگ تحویل داده شود.

در حالی امروز یک شرکت ایرانی قرارداد خرید ۶۰ فروند بویینگ ۷۳۷  را از یک شرکت آمریکایی منعقد کرد که سنای آمریکا  به بهانه مبارزه با تروریسم تحریم های جدیدی را علیه ایران تصویب کرد.

انتها پیام/