دسته‌بندی نشده
کد خبر : 5341
شنبه - 30 اردیبهشت 1396 - 19:59

وزیر خارجه انگلیس پیروزی حسن روحانی را تبریک گفت

بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس روز شنبه در اظهاراتی، پیروزی حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت و بر گسترش همکاری های دو کشور در پیشبرد برجام تصریح کرد.

وزیر خارجه انگلیس پیروزی حسن روحانی را تبریک گفت

به گزارش “شورا نیوز” به نقل از ایرنا، بوریس جانسون در اظهاراتی که در تارنمای دولت انگلیس منتشر شد، گفت: من به حسن روحانی که دوباره در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد و شمار زیادی از ایرانیان در آن شرکت کردند تبریک می گویم. 
وی افزود: در دوره اول ریاست جمهوری حسن روحانی ما پیشرفت های خوبی را در توسعه روابط ایران و انگلیس از جمله ارتقاء سطح روابط دیپلماتیک داشتیم. من همچنین از استمرار تعهد او به توافق هسته ای که در سال ۲۰۱۵ به امضاء رسید، استقبال می کنم.
جانسون اضافه کرد: این مهم است که ما با یکدیگر همکاری کنیم تا این توافق کاملا به اجرا گذاشته شود و منافع اش از سوی تمام طرف ها احساس شود.
وزیر خارجه انگلیس بیان داشت: من حسن روحانی را تشویق می کنم که به تعاملش با جامعه جهانی ادامه دهد و به ادامه گفت وگو ها و همکاری ها در مجموعه ای از مسائل، از جمله سیاست های ایران در منطقه، حقوق بشر و نگرانی های دو جانبه به ویژه اتباع دو تابعیتی امیدوار هستم.

انتها پیام/