در شهر
کد خبر : 5269
چهارشنبه - 20 اردیبهشت 1396 - 19:09

ناصر عظیمی : ریه شهر را ازبین برده‌اند/ حوزه استحفاظی شهریار باید جزو حوزه تهران شود/ در صورت بروز زلزله نیرو‌های امدادی آمادگی لازم را ندارند/ اگر باکری‌ها زنده بودند تهران آلودگی و ترافیک نداشت

ناصرعظیمی دبیر کل حزب متخصصین و کارشناسان در مصاحبه با خبرنگار شورا نیوز مبنی بر اینکه آلودگی هوا و ترافیک تهران را چطور ارزیابی می‌کنید؛گفت: مدیریت شهری مسئله بسیار مهمی است و نمی‌توان مدیریت شهری را محدود به آلودگی هوا و ترافیک کنیم. تهران و شهرهای بزرگی مانند تهران، ترافیک سرسام آور و آلودگی هوا بحران هایی […]

ناصر عظیمی : ریه شهر را ازبین برده‌اند/ حوزه استحفاظی شهریار باید جزو حوزه تهران شود/ در صورت بروز زلزله نیرو‌های امدادی آمادگی لازم را ندارند/ اگر باکری‌ها زنده بودند تهران آلودگی و ترافیک نداشت

ناصرعظیمی دبیر کل حزب متخصصین و کارشناسان در مصاحبه با خبرنگار شورا نیوز مبنی بر اینکه آلودگی هوا و ترافیک تهران را چطور ارزیابی می‌کنید؛گفت: مدیریت شهری مسئله بسیار مهمی است و نمی‌توان مدیریت شهری را محدود به آلودگی هوا و ترافیک کنیم. تهران و شهرهای بزرگی مانند تهران، ترافیک سرسام آور و آلودگی هوا بحران هایی هستند که اگر پارلمان‌های شهری قوی وجود داشته باشد می‌توان با نگاه توسعه محور و تخصص گرا این مسائل را حل نمود.

عظیمی معتقد است ریه شهر تهران را از بین برده‌اند؛ وی در همین رابطه گفت: شهر تهران باید یک کمربند سبز داشته باشد ولی به جای کمربند سبز شاهد کمربند آلودگی هستیم. شهر به مثابه یک موجود زنده است و زمانی که ریه یک موجود زنده را از بین می برید مطمئناً آن موجود از بین می رود. ریه شهر را از بین برده اند؛ یکپارچگی شهر تهران و باغات شهریار که نقش ریه تهران را داشته از بین رفته است.

این کارشناس مسائل شهری در رابطه با حوزه استحفاظی شهر تهران که یکی از عوامل آلودگی هوا تهران است افزود: حوزه استحفاظی شهر تهران محدود شده است؛ بنده به عنوان کارشناس مسائل شهری معتقدم حوزه استحفاظی شهریار و شهرهای حاشیه شهریار باید حوزه استحفاظی شهر تهران باشند. طرحی که از زمان قدیم وجود داشت که از هشتگرد تا ورامین جزو محدوده های شهر تهران باشد. متاسفانه ناهماهنگی‌های موجود در وزارت مسکن و کشور باعث شد شهرهای کوچک تحریف شوند.

 

عظیمی ضمن اینکه راه حل این مشکلات را انتخاب شورای شهر غیر سیاسی می‌داند؛ ادامه داد: راهکار این مشکلات انتخاب شورای شهرپنجم با نگاه غیر سیاسی و بر پایه تخصص گرایی و تخصص محوراست. افراد متخصص بایدعشق را با تخصص تلفیق دهند و عاشقانه به دور از زد وبندهای سیاسی که در دوره های گذشته مدیران و شهرداری دچار آن بوده است؛ پرهیز کنند. شهردار تهران نباید دوازده سال تلاش کند از سکوی شهرداری به ریاست جمهوری برسد. نگاه سیاسی به شهر تهران تنها روزنه پایدار شهری را مسدود می کند کما اینکه در طول چهارده سال گذشته شاهد این ماجرا بودیم؛ دو سال در دوره آقای احمدی نژاد و دوازده سال دوره آقای قالیباف؛ این افراد با نگاه سیاسی زمینه های توسعه پایدار شهری را از بین بردند.

 

وی در رابطه با اینکه حضور چه تعداد افراد فرهنگی، هنری و ورزشی را در شورای شهر مناسب می‌دانید؛ گفت: با توجه به نیا‌ز‌های چهار کمیسیون تخصصیِ فنی، عمرانی و شهرسازی، فرهنگی و اجتماعی ، حمل و نقل و خدمات شهری ، حقوقی، اداری و مالی؛ پارلمان شهری لازم می‌داند همه‌ی رشته‌های مرتبط با مدیریت شهری در شورای شهر وجود داشته باشد. این کمیسیون ها متخصصان زیادی می خواهد؛ در درجه اول عشق به خدمت در مدیران شهری باید وجود داشته باشد؛ مانند باکری ها؛ بارها گفته‌ام اگر شهید باکری زنده بودند، قطعاً شاهد آلودگی و ترافیک در تهران نبودیم و دریاچه ارمیه نفس می‌کشید. زیرا شهید باکری ها نماد مدیریت اوقافی بودند. همچنین افراد سیاسی نباید در مدیریت شهری حضور داشته باشند.

 

عظیمی در پاسخ به این سؤال که چه راهکار‌هایی را برای زلزله احتمالی تهران پیش بینی می‌کنید؛ به پاسخ کوتاه بسنده کرد و گفت:

نیروهای امدادی و زیرساخت‌های شهر، آمادگی این بحران را ندارند.

عظیمی در پایان مصاحبه اظهار کرد: می‌خواهم بگویم افتخار می‌کنیم از بیست و پنج سال گذشته پژوهش های کاربردی زیادی در زمینه حل مشکلات شهری اختصاص داده‌ایم و امروز همه اذعان می‌کنند که چالش مهم کشور، چالش مدیریت شهری است و زمانی هیچ کس به این موضوع توجه نمی‌کرد. آمادگی لازم را جهت همکاری با انجمن ها و مؤسسات علمی را داریم تا از پژوهش‌های کاربردی که محصول بیست و پنج سال فعالیت در شناسایی مؤلفه ها در زمینه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی است را داریم.

پایان مصاحبه/