سیاست شهر
کد خبر : 5265
سه شنبه - 19 اردیبهشت 1396 - 19:34
در صحن علنی مجلس مطرح شد

مأموریت لاریجانی به کمیسیون اصل ۹۰ برای بررسی علت عضویت وزیر آموزش و پرورش در هیأت مدیره یک شرکت خصوصی/ دعوت از وزیر و مسئولان قضایی برای روشن شدن موضوع

رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با دعوت وزیر آموزش و پرورش و مسئولان قضایی موضوع عضویت این وزیر در هیأت مدیره یک شرکت خصوصی را مورد بررسی قرار دهد.

مأموریت لاریجانی به کمیسیون اصل ۹۰ برای بررسی علت عضویت وزیر آموزش و پرورش در هیأت مدیره یک شرکت خصوصی/ دعوت از وزیر و مسئولان قضایی برای روشن شدن موضوع

به گزارش «شورا نیوز» و به نقل از فارس، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (۱۹ اردیبهشت ماه ۹۶)، گفت: با توجه به مطالبی که معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه در مورد وزیر آموزش و پرورش و شرکتی که آقای دانش‌آشتیانی در هیأت مدیره آن عضویت دارد و با توجه به نص صریح اصل ۱۴۱ قانون اساسی که کارمندان دولت را از حضور در هیأت مدیره و مدیرعاملی شرکت‌های خصوصی منع می‌کند لازم است کمیسیون اصل ۹۰ در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی کند.

وی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش و مسئولان قوه قضائیه به کمیسیون اصل ۹۰ دعوت شوند و مطلب روشن شود که چنانچه تخلفی از این اصل قانون اساسی و قوانین مربوطه صورت گرفته باشد، نسبت به وزیر آموزش و پرورش تصمیم‌گیری شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این روزها شاهد هستیم که از درون و بیرون به حیثیت، آبروی و ستون‌های عالم اسلام هجوم آورده‌اند و تروریست‌ها زمینه‌ساز شدند و فضا و مجال برای استکبار و صهیونیست‌ها فراهم کرده‌اند تا علیه مسلمانان توطئه کنند.

لاریجانی اضافه کرد: برخی کشورهای منطقه نیز متأسفانه در این دام قرار گرفته‌اند و عامل تفرقه و ماجراجویی‌های منطقه شده‌اند.

وی افزود: سخنان اخیر برخی مسئولان سعودی گرچه آنقدر سخیف و بی‌مقدار است که نیاز به پاسخ ندارد اما حکایت از تلاش‌های استکبار در مسأله‌سازی برای منطقه دارد که این کشورهای کج‌‌اندیش را مفتخر به تفرقه‌افکنی بیشتر کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همین‌طور برخی اظهارات بی‌پایه مسئولان آمریکایی در موضوع هسته‌ای همه و همه مؤید نگاه نافذ رهبری معظم است که بارها تأکید فرمودند با انتخابات و حضور جدی و مؤثر مردم این توطئه‌ها از بین می‌رود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: این یک واقعیت روشن است که ایران در پناه رهبری هوشمند و ملتی متحد و در صحنه از انواع توطئه‌ها رسته است و در آینده نیز چنین خواهد بود.

وی افزود: امیدواریم در انتخابات پیش‌رو نیز ملت ایران با حضور یکپارچه خود در مقابل این توطئه‌ها عزت و سربلندی ملی را تأمین کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از همه نمایندگان نیز که در هیأت‌های نظارت تلاش کردند انتخابات شوراها نیز به قاعده در مسیر خود قرار گیرد تشکر می‌کنم.

لاریجانی با اشاره به حادثه معدن زغال‌ سنگ آزادشهر، خاطرنشان کرد: این حادثه همه ملت را عزادار کرد؛ از تلاش‌های همه مسئولان ملی و استانی که در جهت کمک به کارگران گرامی تلاش کردند تشکر می‌کنم و از همکارمان آقای ابراهیمی و کمیسیون صنایع که از لحاظ اولیه این حادثه هیأتی را برای بررسی اعزام کردند سپاسگزاری می‌کنم.

وی افزود: لازم است کمیسیون صنایع بررسی همه‌جانبه حادثه معدن آزادشهر و تخلفات صورت گرفته را انجام دهد و روشن سازد چرا ایمنی لازم در معدن وجود نداشته و کارگران این گونه در معرض خطر قرار گرفتند و نظارت دستگاه‌های ملی و محلی چرا به موقع عمل نکرده‌اند. این گزارش هم برای روشن شدن ابعاد این حادثه و سهم متخلفین مهم است و هم برای آینده کارگران معادن و رعایت ضوابط ایمنی آنها بسیار اهمیت دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: از کمیسیون صنایع مجدداً می‌خواهیم با دقت لازم در اسرع وقت گزارش‌ خود را به مجلس ارائه کند و از خداوند متعال برای درگذشتگان این حادثه علو درجات را آرزومندیم و به خانواده محترم آنان تسلیت عرض می‌کنیم.

لاریجانی با اشاره به مسائل مطروحه در سند ۲۰۳۰، خاطرنشان کرد: لازم است کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رسیدگی و نظارت جدی داشته باشد که اولاً نظرات رهبر معظم انقلاب در اسرع وقت تحقق یابد و ثانیاً رسیدگی شود که چرا این مسیر طی شده و نظرات کمیسیون آموزش و تحقیقات و مجلس اخذ نشد و نتیجه کار را به مجلس گزارش کند.

وی افزود: مخصوصاً با توجه به قانون برنامه ششم که وزارت آموزش و پرورش صرفاً موظف به اجرای سند تحول است باید به این موضوع رسیدگی جدی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تبریک فرا رسیدن میلاد امام زمان (عج)، اظهار داشت: این میلاد، میلاد شخصیتی است که همه عالم در پناه ظهور او به جایگاه امن و عدل می‌رسند و خداوند وعده آن را به بندگان در کتاب شریف داده است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: انتظار در مکتب اهل بیت جزو بهترین عبادات محسوب می‌شود و خداوند به جهت عظمت آن بر مستضعفان منت گذارده و فرموده انتظار جهت‌دار بودن و رو به پیشرفت بودن تفکر مسلمانان را تأمین می‌کند به نحوی که هیچگاه مسلمانی در هر شرایط به یأس و سرخوردگی دچار نشود و زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان همیشه از نظر معرفتی و وجودی حرکتی تکاملی داشته باشد.

وی افزود: همه فرق اسلامی در موضوع ظهور قطب عالم امکان امام زمان (عج) متفق‌القول هستند و این موضوع اختصاص به شیعیان ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان، گفت: این وعده الهی که منجی عالم بشریت جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد در بین فِرق اسلامی یک جهت‌گیری مشترک است و یک نقطه اوج تفکر اسلامی است که خلقت و زندگی این دنیا را از نیست انگاری نجات می‌دهد و در ادعیه معصوره دعایی برای امام زمان (عج) جایگاه مهمی دارد.

انتهای پیام/