دسته‌بندی نشده
کد خبر : 5078
جمعه - 15 اردیبهشت 1396 - 14:09

اعتراف وزارت دفاع آمریکا به بمباران یک مسجد در شمال سوریه

وزارت دفاع آمریکا به بمباران یک مسجد در حلب واقع در شمال سوریه که ماه مارس گذشته صورت گرفت، اعتراف کرد.

اعتراف وزارت دفاع آمریکا به بمباران یک مسجد در شمال سوریه

به گزارش «شورا نیوز» به نقل از تسنیم، شبکه سی‌ان‌ان با استناد به سخنان یک منبع در وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که نظامیان آمریکایی به هدف قرار دادن یک مسجد در شمال سوریه در ماه مارس گذشته اعتراف کرده‌اند.

این شبکه افزود: تحقیقاتی که درباره این حادثه صورت گرفته است، نشان می‌دهد ساختمانی که هدف حملات هوایی آمریکا قرار گرفته شده است، مخصوص انجام امور دینی بوده است.

گفتنی است که جنگنده‌های آمریکا شانزدهم ماه مارس گذشته (۲۶ اسفند) یک مسجد در روستای الجینه در استان حلب در شمال سوریه را هدف قرار دادند که در پی آن ۴۲ نفر کشته شدند.

این در حالی است که پنتاگون در آن زمان هدف قرار دادن این مسجد را تکذیب و اعلام کرد که این حمله، یک مرکز تجمع تروریست‌های القاعده در ساختمان مجاور را هدف قرار داده است.

وزارت دفاع آمریکا روز یکشنبه گذشته در گزارشی اعلام کرده بود که از آغاز عملیات ائتلاف موسوم به ضد داعش در عراق و سوریه در سال ۲۰۱۴ میلادی حداقل ۳۵۲ غیر نظامی کشته شده‌اند.

بر اساس این گزارش، ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا هنوز در حال بررسی ۴۲ گزارش مربوط به تلفات غیر نظامیان در حملات انجام شده در عراق و سوریه است.

پنتاگون افزود: بیش از ۴۵ غیر نظامی نیز طی نوامبر ۲۰۱۶ تا مارس ۲۰۱۷ میلادی جان خود را از دست داده‌اند. ۸۰ غیر نظامی هم از آگوست ۲۰۱۴ تاکنون کشته شده اند.

انتهای پیام/