شهر ورزش
کد خبر : 4523
دوشنبه - 11 اردیبهشت 1396 - 17:44
مسی به رکورد رونالدو می رسد؟

مسی و خطر جدی از دست دادن کفش طلای چهارم

تا روز گذشته لیونل مسی با اختلاف، شانس اول تصاحب کفش طلا بود؛ این شانس البته همچنان در اختیار اوست با این تفاوت که حالا یک تعقیب کننده بسیار جدی را پشت سر خود می بیند.

مسی و خطر جدی از دست دادن کفش طلای چهارم

به گزارش «شورا نیوز» به نقل ازورزش سه، شنبه شب بارسا در ال کورنیا موفق شد با سه گل بر اسپانیول غلبه کند. مسی در آن بازی موفق به گلزنی نشد ولی یک پاس گل به راکیتیچ داد. عدم گلزنی مسی باعث شد در جدول گلزنان اسپانیا و اروپا ۳۳ گله باقی بماند و با ۶۶ امتیاز، شانس اول تصاحب کفش طلا؛ اما ستاره هلندی اسپورتینگ لیسبون از این غفلت مسی استفاده کرد و با ثبت یک هت تریک به یادماندنی مقابل براگا، خود را به دو قدمی فوق ستاره آرژانتینی رساند.

باس دوست، مهاجم هلندی سابق ولفسبورگ در برتری ۳-۲ اسپورتینگ لسبون مقابل براگا سه گل به ثمر رساند تا ۳۱ گله شده و با ۶۲ امتیاز پشت سر مسی قرار بگیرد. برای اسپورتینگ و بارسا، سه بازی تا پایان فصل در پیش است.

بارسا باید در نوکمپ به مصاف ویارئال و ایبار برود و یک بازی دور از خانه مقابل لاس پالماس نیز پیش رو دارد. اسپورتینگ نیز سه بازی با بلننسه، فیرنسه و چاوس باید برگزار کند و به نظر نمی رسد باس دوست کار چندان سختی برای ادامه روند گلزنی های خود داشته باشد؛ به خصوص اینکه اسپورتینگ از قهرمانی نیز ناامید شده است؛ ولی در جبهه بارسا این تیم همچنان در جدال قهرمانی با رئال به سر برده و فشار زیادی از این حیث روی آبی اناری ها و مسی وجود دارد.

مسی در صورت غلبه بر باس دوست، برای چهارمین بار فاتح کفش طلا شده و با رکورد رونالدو برابری خواهد کرد.

 

جدول رده بندی کفش طلا تا ۳۰ آوریل ۲۰۱۷

 

مسی با ۶۶ امتیاز(۳۳ گل)-بارسا

باس دوست با ۶۲ امتیاز(۳۱ گل)-اسپورتینگ لیسبون

لواندوفسکی با ۵۶ امتیاز(۲۸ گل)-بایرن

اوبامیانگ با ۵۴ امتیاز(۲۷ گل)-دورتموند

سوارز با ۵۰ امتیاز(۲۵ گل)-بارسا

بلوتی با ۵۰ امتیاز(۲۵ گل)-تورینو

ژکو با ۵۰ امتیاز(۲۵ گل)-رم

لوکاکو با ۴۸ امتیاز(۲۴ گل)-اورتون

ایکاردی با ۴۸ امتیاز(۲۴ گل)-اینتر

کاوانی با ۴۶.۵ امتیاز(۳۱ گل)-پی اس جی… توضیح اینکه هر گل در لیگ فرانسه ۱.۵ امتیاز دارد

انتها پیام/