در شهر
کد خبر : 4419
دوشنبه - 11 اردیبهشت 1396 - 14:42
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران:

مهندسی انتخابات با حذف نامزدهای رأی آور/ هیأت رئیسه مجلس درباره ردصلاحیت‌شدگان مداخله کند/ باعث کاهش اعتماد مردم به مجلس نشوند

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: هیأت رئیسه مجلس باید درخصوص رد صلاحیت‌شدگان مداخله کند و نگذارد اعتماد مردم به مجلس کاهش یابد.

مهندسی انتخابات با حذف نامزدهای رأی آور/ هیأت رئیسه مجلس درباره ردصلاحیت‌شدگان مداخله کند/ باعث کاهش اعتماد مردم به مجلس نشوند

به گزارش «شورا نیوز» به نقل از فارس؛ پرویز سروری درباره ارائه لیست خدمت اظهار داشت: انتخابات داخلی برای این لیست به بهترین وجه انجام شد و مدلی از مردم سالاری دین را تجربه کردیم که قبل از انتخابات سراسری یک انتخابات داخلی نیز برگزار شود.

وی افزود: نظرسنجی عمومی نیز در کنار این فرایند شکل گرفت که نتایج آن اعلام می‌شود.

سروری با اشاره به اینکه مشکل ما در فرایند لیست، رد صلاحیت‌هایی است که به صورت ظالمانه انجام شده است، گفت: مراجع نظارتی مرتبط باید هرچه سریعتر این موضوع را بررسی نهایی کنند چرا که ادامهخ این فرایند آسیب‌های جدی به جریان‌های نیروهای انقلاب وارد می‌کند.

وی افزود: به دلیل رد صلاحیت‌های صورت گرفته، لیست ما بسته نمی‌شود و این موضوع اقدامات ما را دچار مشکلاتی می‌کند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران افزود: اگر رد صلاحیت‌ها تا چند روز آینده تعیین تکلیف شود ما نیز لیست نهایی خود را بلافاصله اعلام خواهیم کرد.

وی گفت: ما معتقدیم با توجه به اینکه افراد رد صلاحیت شده پر رأی بودند مهندسی انتخاباتی صورت گرفته تا افراد رأی آور حذف شوند و رقیب صندلی شورا را به تصاحب در بیاورد.

وی افزود: رد صلاحیت این افراد برخلاف دموکراسی و فرایند انتخابات است؛ برگزاری انتخابات براساس مردم‌سالاری است و با این رد صلاحیت‌ها جلوی مردم‌سالاری را گرفته‌اند.

سروری تاکید کرد: ما منتظر هستیم نهادهای نظارتی هرچه سریعتر اقدامی را انجام دهند و نگذارند آبروی مجلس از بین برود.

سروری تاکید کرد: هیأت رئیسه مجلس باید در خصوص رد صلاحیت‌شدگان مداخله کند تا این موضوع باعث کاهش اعتماد مردم به مجلس و آسیب‌های جدی بعد از آن نشود.

انتهای پیام/