سیاست شهر
کد خبر : 4181
سه شنبه - 5 اردیبهشت 1396 - 21:56

درخواست اولاند از مردم فرانسه برای حمایت از ماکرون

رئیس جمهور فرانسه از مردم خواست تا در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که ماه آینده برگزار خواهد شد از امانوئل ماکرون نامزد مستقل و میانه رو حمایت کنند.

درخواست اولاند از مردم فرانسه برای حمایت از ماکرون

به گزارش «شورا نیوز» به نقل از  رویترز، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه در سخنانی از مردم خواست تا در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، از ماکرون حمایت کرده و مارین لوپن رهبر جبهه ملی را رد کنند. وی حضور لوپن در مرحله نهایی انتخابات ریاست جمهوری را یک ریسک برای فرانسه ارزیابی کرده است.

نتایج دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نشان می دهد که ماکرون و لوپن به دور دوم انتخابات راه یافته اند که قرار است یکشنبه دو هفته آینده برگزار شود. نظرسنجی جدید انجام شده نشان می دهد که ماکرون می تواند در دور دوم انتخابات ۶۱ درصد آرا را کسب کند. فرانسوا فیون نامزد محافظه کار و بنویت هامون نامزد سوسیالیست نیز از ماکرون حمایت کرده اند.

سیاست های ضد مهاجرتی و مخالفت لوپن با اتحادیه اروپا و منطقه پولی یورو به شدت موجب نگرانی سرمایه گذاران شده است.

برنامه ماکرون برای امنیت داخلی فرانسه شامل استخدام ۱۰ هزار مامور پلیس جدید و افزایش ۱۵ هزار نفری ظرفیت زندان های فرانسه است.

لوپن در سخنانی تاکید کرد: ماکرون برای مقابله و رویارویی با خطر تروریسم و محافظت از مردم فرانسه هیچ پروژه و برنامه ای ندارد.لوپن رهبر حزب راست ‌افراطی جبهه ملی فرانسه، روز دوشنبه اعلام کرد، به طور موقت از رهبری این حزب کناره‌گیری می‌کند.

لوپن در گفت‌وگو با کانال ۲ فرانسه، گفت به این دلیل چنین تصمیمی گرفته که می‌خواهد رئیس‌جمهوری همه مردم فرانسه شود.

انتهای پیام/