فرهنگ شهری
کد خبر : 4129
سه شنبه - 5 اردیبهشت 1396 - 20:00
آنچه در «خندوانه» سپری شد؛

از دابسمش بایرام و رامبد جوان تا صحبت‌های دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر

کارگردان برنامه تلویزیونی «خندوانه» ضمن تبریک عید بزرگ «مبعث» به گفتگو با رضا میرکریمی کارگردان کشورمان پرداخت.

از دابسمش بایرام و رامبد جوان تا صحبت‌های دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر

به گزارش «شورا نیوز» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ همزمان با خجسته عید بزرگ مسلمانان مبعث پیامبر اکرم (ص)، رامبد جوان با میزبانی از کارگردان فیلم سینمایی «خیلی دور خیلی نزدیک» در ابتدا این عید بزرگ را به همه مخاطبان برنامه تلویزیونی «خندوانه» تبریک گفت و شادی برنامه را به همه افرادی تقدیم کرد که همیشه لبخند به روی لب دارند و خوشروی هستند.

به مناسبت عید بزرگ مبعث، «گروه موسیقی آشیق» سلجوق شهبازی قطعه‌ای را با زبان آذری در وصف رسول خوبان پیامبر اکرم (ص) به صورت زنده اجرا کرده و در ادامه به تأسیس خانه آشیق ها در ایران اشاره کردند.

جوان در ادامه به همراه اجرای نمایشی بایرام، بخش‌هایی از قطعه موسیقی «برگرد» محمد علیزاده را به صورت دابسمش اجرا کردند.

کارگردان برنامه تلویزیونی خندوانه در ادامه برنامه خود از رضا میرکریمی کارگردان سینما دعوت و در ابتدا از وی در خصوص فعالیت‌های اخیرش جویا شد.

میرکریمی نیز در ابتدا ضمن سلام و تبریک عید مبعث، به فعالیت‌های اخیر خود در جشنواره جهانی فیلم فجر اشاره کرد و در مورد این رویداد بزرگ گفت: جشنواره جهانی فیلم فجر، در واقع همان جشنواره ملی و بین‌المللی بهمن ماه است که اخیرا در سه دهه به صورت مستقل در اردیبشهت ماه به دلیل اهمیت بحث‌های تخصصی سینما و بهتر دیده شدن فیلم‌های بخش بین‌الملل برگزار می‌شود.

وی در ادامه با بیان هدف برگزاری از جشنواره جهانی فیلم، از تبادل اطلاعات و ابراز سلیقه‌های ملل‌ مختلف در جشنواره‌های جهانی گفت.

کارگردان فیلم سینمایی «یه حبه قند» در خصوص دستاوردهای این گردهمایی جهانی اظهار داشت: در کنار تبادل اطلاعات، عموما افرادی که به ایران می‌آیند زمینه فکری درستی از فرهنگ و امنیت ایران ندارند و می‌توانند بعد از حضور در ایران سفیر فرهنگی در کشور خود باشند.

وی با اشاره به تعدد جشنواره‌های مختلف در سطح کشور، اظهار داشت: همیشه این نکته بیان می‌شود که برای هر جشنواره هزینه‌های بسیاری پرداخت می‌شود اما من می‌گویم اگر همه این جشنواره‌ها حرف مفیدی برای ترویج فرهنگ ما داشته باشد، همین گردهمایی‌ها می‌تواند به بزرگترین رویداد فرهنگی و ملی کشور تبدیل شود، البته اگر کمی از چهره دولتی جشنواره‌ها فاصله بگیریم.

میرکریمی افزود: در جشنواره جهانی فجر ما میزبان ۶۶ کشور و در واقع ۶۶ نفری هستیم که هر کدام از سوی کشورهایشان به دلیل سفر به ایران تروریست تلقی می‌شوند و با محدودیت سیاسی از سوی کشورشان وارد ایران شده‌اند.

وی در ادامه به حضور فیلم «نگار» به کارگردانی رامبد جوان در بخش مسابقه اشاره کرد و پیرامون شناخت سینمای ایران و رسیدن به بازار جهانی گفت .

کارگردان فیلم سینمایی «دختر» با بیان اینکه تمام تلاشم این است که در جشنواره جهانی سال دیگر هم حضور داشته باشم، در خصوص فیلم‌سازی خود گفت: قصد دارم بعد از اختتامیه جشنواره فیلم‌نامه‌ای را با پرداختن به موضوع خاطرات خودم از هشت سال دفاع مقدس به نگارش دربیاورم و بسازم.

میرکریمی در ادامه این گفتگو از دوران کودکی، خانواده و سفر خود به جبهه‌های جنگ گفت و به این امر اعتقاد داشت که باید یک نهضت فرهنگی برای ساخت جامعه‌ای فرهنگی شکل بگیرد.

این کارگردان سینما پس از ثبت لبخند ۱۵ ثانیه‌ای خود قول داد تا بعد از جشنواره جهانی فیلم فجر به مشهد سفر کند دیداری با دختران بی‌سرپرست موسسه همدم داشته باشد.

گفتنی است؛ اتوبوس خنداننده برتر مسافران خود را به استودیو خندوانه رساند و در ادامه بخش‌های نمایشی استاد کهنموئی به اجرا در آمد، همچنین سازهای آشیق سلجوق شهبازی مجددا برای خندوانه کوک شد.
گزارش از محدثه نعمتی

انتهای پیام/