فرهنگ شهری » گزارش شهر
کد خبر : 3418
سه شنبه - 29 فروردین 1396 - 15:12
پیمان سلیمانی:

فعالیت حوزه هنری و وزارت ارشاد در حوزه ی ادبیات، مطلوب نیست.

پیمان سلیمانی از فعالیت های تازه اش سخن گفت. وی یکی از پرکارترین شاعران سال نود و شش خواهد بود.

فعالیت حوزه هنری و وزارت ارشاد در حوزه ی ادبیات، مطلوب نیست.

به گزارش «شورا نیوز» کتاب غزل قرن، گردآوری صد سال غزل کرمانشاه است که به کوشش پیمان سلیمانی و بابک دولتی توسط انتشارات دیباچه منتشر شده است.

پیمان سلیمانی از شاعران مطرح این روزها، در خصوص این کتاب اعلام داشت: علاوه بر کرمانشاه، این کتاب در تهران، کرج، همدان و… (در مجموع ده استان) پخش شده است.

این اثر هم اکنون به چاپ دوم رسیده است که حجم بیشتری به نسبت نسخه ی قبلی دارد، چرا که اشعار تازه تری نیز به آن اضافه گردیده و به زودی منتشر خواهد شد. وی مجموعه ی غزل خود را با همکاری انتشارات شانی طی پنج ماه آینده، منتشر خواهد نمود. همچنین سلیمانی به خبرنگار شورا نیوز گفت: مجموعه رباعی های خود را تا پایان سال منتشر خواهم کرد.

سلیمانی در رابطه با برگزاری جلسات کانون ادبی زمستان در کرمانشاه، افزود:

استقبال خوبی از آیین گشایش این جلسات به عمل آمد، با وجود فضای کوچک اما در حدود صد و بیست نفر حضور پیدا کرده بودند که عده ایی ایستاده، نظاره گر برنامه بودند. وی در پاسخ به این سوال که آیا شیوه ی این جلسات همانند جلسات تهران است، گفت: تقریباً شبیه به جلسات تهران خواهیم بود با این تفاوت که در شهرستان نیازمند فعالیت بیشتری است تا بتوانیم درست کار انجام دهیم. طبعاً کار در شهرستان ها، سخت تر است.

در پایان و در پاسخ به این سوال که از دولت آینده، چه انتظاراتی دارید، پاسخ داد: هیچ انتظاری از دولت آینده ندارم! فقط می خواهم که در حوزه ی ادبیات دخالت نکند.از نظر من، فعالیت حوزه هنری و وزارت ارشاد در حوزه ی ادبیات، مطلوب نیست.