اجتماع شهری
کد خبر : 3400
دوشنبه - 28 فروردین 1396 - 21:45
اخبار شومی که از آموزش و پرورش جنوب کرمان منتشر می‌شود، تمامی ندارد:

تنبیه شدید دانش آموز دیگری در «رودبار جنوب»؛ اتفاقی دردناک اما تکراری+فیلم

بار دیگر فیلمی در فضای مجازی منتشر شده و در شبکه های اجتماعی دست به دست می‌شود که روایت جدیدی از داستان تکراری تنبیه های شدید دانش آموزان ایرانی به دست معلمان است. اتفاقی زشت که متاسفانه در ماه های اخیر نمونه های فراوانی از آن را شاهد بوده‌ایم و ظاهرا به رغم زشتی های فراوانش، تمامی ندارد.

باز هم خبر تلخ دیگری برای دانش آموزان و باز هم «رودبار جنوب»؛ انگار قرار نیست مسئولان آموزش و پرورش فکری اساسی کرده و به مصیبت های دانش آموزان این دیار پایان دهند.
به گزارش «تابناک»، به تازگی فیلمی در فضای مجازی منتشر شده و در شبکه های اجتماعی دست به دست می‌شود که روایت جدیدی از داستان تکراری تنبیه های شدید دانش آموزان ایرانی به دست معلمان است. اتفاقی زشت که متاسفانه در ماه های اخیر نمونه های فراوانی از آن را شاهد بوده‌ایم؛ از تنبیه بدنی دانش آموزی در استان زنجان و پاره شدن پرده گوش وی تا آسیب دیدن چشم دانش آموزی دیگر در کرمان بر اثر تنبیه با کمربند!
اتفاقاتی تلخ که یکی از دردناک ترین هایشان، اواخر بهمن ماه سال گذشته و از منطقه ای محروم در جنوب کرمان مخابره شد. حکایت تنبیه دانش آموزی که برای فرار از ضربه‌های سهمگین معلم، دستش را سپر سر و صورتش کرده بود و نمی‌دانست که با این کار ممکن است مدادی که در دست دارد، با ضربه معلم به سرش فرو برود.
تصویری به شدت تلخ و دردآور که در منطقه ای محروم رخ می‌داد که چندی پیش، شماری از دانش آموزانش به دلیل ناتوانی در پرداخت شهریه چند ده هزار تومانی وضع شده توسط مدیر مدرسه، از کلاس درس اخراج شده بودند. موضوعی که با واکنش وسیع مردمی همراه شد اما اکنون وقوع اتفاقات دردناک پیاپی در آن منطقه ثابت می‌کند نتوانسته هشدار مناسبی برای آموزش و پرورش رودبار جنوب باشد.
تنبیه شدید دانش آموز دیگری در «رودبار جنوب»؛ اتفاقی دردناک اما تکراری!
این را فیلم اخیر نشان می‌دهد که در آن «ابوطالب»، دانش آموز اهل روستای «ریگ بحرین» به دلیل بلد نبودن درس ریاضی با خط کش فلزی (در فیلم گفته می‌شود “آهنی”) مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. فیلمی که امید سلاجقه، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش  استان کرمان روایت آن را در گفت‌وگو با تسنیم تایید کرده و می‌گوید: در پی این حادثه تلخ، اسماعیل پهلوانی، مدیر آموزش‌وپرورش رودبار جنوب استعفا داد و آموزگار این مدرسه روستایی که مدیر آموزگار است، از سمت مدیریت برکنار شد و پرونده وی برای رسیدگی و صدور رای به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری ارجاع شد.
وی در ادامه می‌افزاید: بارها به معلمان اعلام کرده‌ایم که تنبیه بدنی دانش‌آموزان تخلف است و بخشنامه‌های مربوط در این رابطه را نیز ابلاغ کرده‌ایم اما متأسفانه بازهم این تخلف در برخی مدارس مشاهده می‌شود.
گویی برای بازداشتن معلمان از تنبیه بدنی دانش آموزان، نه کاری از دست قوانین و مقررات بر می‌آید و نه رسانه‌های می‌توانند با انتشار اخبار این اتفاقات و پیگیری پرونده‌ای شکل گرفته برایشان، بازدارندگی ایجاد نمایند اما آیا تکرار این دست اتفاقات در یک شهرستان حکایت از کوتاهی مسئولان در گوشزد کردن قوانین یا نظارت بر معلمان ندارد؟
آیا اگر زمانی که خبر اخراج دانش آموزان این شهرستان به دلیل ناتوانی از پرداخت شهریه ای جزیی منتشر شد، بر حجم نظارت ها بر مدارس این خطه افزوده می‌شد، باز شاهد حوادث دردناک دیگر در این منطقه در چند ماه می‌بودیم؟ براستی چه اتفاق دیگری قرار است در مدارس رودبار جنوب رخ دهد تا مسئولان وزارت آموزش و پرورش به خود آمده و برای سامان دادن به اوضاع وخیم مدارس این خطه اقداماتی صورت دهند؟!
منبع : تابناک