دسته‌بندی نشده
کد خبر : 3195
چهارشنبه - 23 فروردین 1396 - 14:41
اف 35؛

تلاش پنتاگون برای کاهش ۵ درصدی بهای جنگنده‌های اف۳۵

پنتاگون از شرکت لاکهید مارتین خواست بهای جنگنده‌های اف۳۵ را کاهش دهد.

تلاش پنتاگون برای کاهش ۵ درصدی بهای جنگنده‌های اف۳۵

به گزارش «شورا نیوز» به نقل از راشاتودی، پنتاگون برای کاهش هزینه‌هایش تحت فشار قرار گرفته است از همین رو از شرکت «لاکهید مارتین» خواسته بهای جنگنده‌های رادار گریز اف۳۵ را کاهش دهد. ساخت این جنگنده‌ها گرانترین برنامه تولید سلاح در تاریخ آمریکا است.

منابع آگاه در مصاحبه با رویترز اعلام کردند پنتاگون قصد دارد ۵ تا ۷ درصد از هزینه ۱۳۰ جنگنده‌ اف ۳۵ را که سفارش داده کاهش دهد. دولت آمریکا با این کار ۶۶۰ میلیون دلار در هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌کند.

جنگنده اف ۳۵ در سه مدل ساخته می‌شود: F-35A که سبکترین و کوچکترین مدل این جنگنده است و برای نیروی هوایی آمریکا و متحدانش طراحی شده است؛ F-35B که برای فرودهای عمودی سپاه تفنگداران دریایی آمریکا طراحی شده و F-35C که برای پرواز از ناوهای هواپیمابر نیروی دریایی و فرود برروی آنها طراحی شده است.

وزارت دفاع آمریکا آخرین بار ۹۰ جنگنده F-35 را به بهای ۸.۵ میلیارد دلار خریداری کرد. البته این وزارتخانه بهای این جنگنده ها را نسبت به بهای قرارداد اولیه کاهش داد و هر کدام را ۹۴.۶ میلیون دلار خرید.

ژنرال «کریس بوگدان» رئیس برنامه ساخت جنگنده‌های F-35 در ماه فوریه به کنگره اعلام کرد بهای این جنگنده‌ها تا سال ۲۰۱۹ تا ۸۰ میلیون دلار کاهش خواهد یافت.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از هزینه زیاد ساخت جنگنده‌های F-35 انتقاد کرده است. وی بلافاصله پس از ورود به کاخ سفید بهای پروژه ساخت جنگنده‌های مذکور را غیر قابل کنترل اعلام کرد.

انتهای پیام/