فرهنگ شهری
کد خبر : 3163
چهارشنبه - 23 فروردین 1396 - 12:19
در برنامه جهان آرا؛

خنده‌دار است با پول جریان سرمایه‌داری فیلم بسازی بعد برای گورخوابها پیام بدهی

برنامه جهان‌آرا با حضور مسعود ده‌نمکی به موضوع شخصیت شهیدآوینی پرداخت؛ در انتهای برنامه ده‌نمکی انتقاداتی به کارگردان فیلم فروشنده مطرح کرد.

خنده‌دار است با پول جریان سرمایه‌داری فیلم بسازی بعد برای گورخوابها پیام بدهی

به گزارش «شورا نیوز» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ برنامه جهان‌آرا با موضوع زمان و زمانه شهید آوینی و با حضور مسعود ده نمکی، روزنامه‌نگار و کارگردان سینما و شهریار زرشناس، پژوهشگر حوزه ادبیات، فرهنگ و سیاست از شبکه افق پخش شد؛ پس از بحث و بررسی شخصیت شهید آوینی و برخی از نوشته‌های او، ده نمکی در بخش پایانی برنامه گریزی هم به فیلم فروشنده و اصغر فرهادی زد و انتقادات تندی به او وارد کرد:
«خنده‌دار است کسی با پول جریان سرمایه داری فیلم بسازد و در جشنواره‌های خارجی بفرستد آن وقت برای گورخوابها پیام دهد؛ خنده‌دار می‌شود شما با پول پادشاه قطر و دخترش فیلم بسازید آن‌وقت در برابر این همه ظلم و جور در جهان سکوت کنی و در جاهایی که احتیاج است به نفع آن جریان وارد شوی پز روشن‌فکری بگیرید.

جالب است در همین قصه مصاحبه فرهادی با نشریه اسرائیلی، وقتی بحث پیوند دولت و ملت­ها شد، گفت ما از دولتها قطع امید کردیم و دل به ملت‌ها بسته‌­ایم! تو چطور گورخواب را در مملکت خود می‌بینی، ولی حالا که پایت به آن طرف رسیده کودکانی که زیر چرخ تانک‌ها له می‌شوند را نمی‌بینی؟ چطور نمی‌توانی مصداق آن کسی باشی که به‌جای آن پیام دوپهلو از ظلم و بی‌عدالتی در دنیا حرف بزنی؟ برای اینکه اسم بچه خود را رستم می‌‌‌‌‌‌‌گذاریم و دیگر جرئت نداریم او را صدا بزنیم.»

 

انتهای پیام/