در شهر
کد خبر : 2810
سه شنبه - 15 فروردین 1396 - 17:15
مجتبی شاکری:

واردات ۲۵ میلیارد دلاری ۲.۵ میلیون فرصت شغلی را نابود می‌کند

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران گفت: در شرایطی که حدود ۲۵ میلیارد دلار واردات در کشور وجود دارد، ۲.۵ میلیون فرصت شغلی نابود خواهد شد و این موضوع نیازمند توجه ویژه دولت است.

واردات ۲۵ میلیارد دلاری ۲.۵ میلیون فرصت شغلی را نابود می‌کند

۱۷به گزارش “شورا نیوز” و به نقل از فارس، مجتبی شاکری در تذکر پیش از دستور خود در سیصد و سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه اجرای طرح سنگفرش کردن چهار میدان و چهارراه مهم شهر مجوز منطقی ندارد، اظهار کرد: در شرایطی که سازمان میراث فرهنگی به وظیفه خود در زمینه ثبت ابنیه میراثی عمل نمی کند، شهرداری تهران بنا دارد با سنگفرش کردن معابر اطرف نقاط تاریخی، رنگ و بوی میراثی به آنها ببخشد.

وی در ادامه با اشاره به سخنان نوروزی مقام معظم رهبری، گفت: بیان رهبری که واردات کالاهای دارای مشابه داخلی را حرام دانستند، روی دوش دولت تکلیف گذاشته است.

شاکری خاطرنشان کرد: هر یک میلیارد دلار واردات کالای خارجی به نابودی ۱۰۰ هزار فرصت شغلی منجر می شود. بنابراین در شرایطی که حدود ۲۵ میلیارد دلار واردات در کشور وجود دارد، ۲.۵ میلیون فرصت شغلی نابود خواهد شد و این موضوع نیازمند توجه ویژه دولت است.

این عضو شورای شهر تهران همچنین تصریح کرد: در شرایطی که نرخ تورم ۷.۲ درصد اعلام شده، دریافت سود بانکی سه برابر این رقم با شرایط اقتصادی سازگار نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه فعالیت های شهرداری تهران در زمینه تهرانگردی فاقد مجوز قانونی است، گفت: تا زمانی که سند جامع و بالادستی در حوزه گردشگری تدوین نشده و نقش شهرداری در آن تصریح نشده است، اجرای طرح های تهرانگردی و نظایر آن هر چند ذاتا پسندیده است اما مبنای قانونی ندارد.

شاکری با اشاره به نمایش فیلم ماجرای نیمروز ساخته محمدحسین مهدویان به عنوان یک رویداد فرهنگی مهم در شهر، اظهار کرد: این فیلم یکی از آثار بی نظیر جشنواره فجر است و نشان می دهد اگر در موضوعات انقلابی آثار قوی تولید شود، با استقبال مردم روبرو خواهد شد.

وی آثار مسعود جعفری جوزانی و محمدرضا داوودنژاد در جشنواره فجر ۹۵ را نیز که در حوزه آسیب های اجتماعی بود، درخور تقدیر و توجه ارزیابی کرد.

شاکری پیشنهاد داد یک هیات اندیشه ورز در شهرداری تهران موضوعات شهری، سبک زندگی و ایثار و شهادت را که قابلیت عرضه در قالب های هنری دارد، احصا و به هنرمندان پیشنهاد کند.

وی از اجرای طرح مادران آسمانی در ایام منتهی به نوروز که طی آن گروههای مردمی با اهدای هدایایی به مادران شهدا از طرف فرزند شهیدشان، از ۱۵ هزار مادر شهید در شهر تهران و سایر استانها و نیز کشورهای حوزه مقاومت تقدیر شد، ابراز خرسندی کرد و گفت: این طرح در سال گذشته در اشل کوچکتر برای ۱۵۰۰ مادر شهید اجرا شده بود.

انتهای پیام/