اجتماع شهری
کد خبر : 2545
چهارشنبه - 25 اسفند 1395 - 22:30
سخنگوی سازمان انتقال خون خبر داد

اهدای خون حدود ۲ میلیون نفر در کشور/ تهران، فارس و خراسان رضوی در صدر اهداکنندگان خون

سخنگوی سازمان انتقال خون با اشاره به اینکه امسال استان‌های تهران، فارس و خراسان رضوی دارای بیشترین اهداکنندگان خون در کشور بوده‌اند، گفت: در ۱۱ ماه سال جاری حدود ۲ میلیون نفر موفق به اهدای خون شدند.

اهدای خون حدود ۲ میلیون نفر در کشور/ تهران، فارس و خراسان رضوی در صدر اهداکنندگان خون

به گزارش “شورا نیوز” ، بشیر حاجی‌بیگی در گفت‌‌وگو با  فارس، در ارتباط با آمار اهدای خون در ۱۱ ماه سال جاری، اظهار داشت: اهدای خون در این مدت نسبت به مشابه سال قبل ۱.۸ درصد افزایش داشته است و استان‌های تهران، البرز و قزوین دارای بیشترین رشد اهدای خون در این مدت بوده‌اند.

وی با اشاره به رشد ۱.۴ اهدای خون مستمر در کشور گفت: استان‌های کردستان، همدان، سیستان و بلوچستان نیز بیشترین رشد اهدای خون مستمر در کشور را داشته‌اند.

سخنگوی سازمان انتقال خون ادامه داد: در این مدت نیز ۲ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۵۶۳ نفر جهت اهدای خون به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه کرده و یک میلیون و ۹۵۵ هزار و ۱۸۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

حاجی‌بیگی از توزیع بیمارستانی ۳ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۸۲۹ واحد خون و فرآورده‌های آن در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: این میزان توزیع خون و فرآورد‌های آن نسبت به مشابه سال قبل حدود یک درصد افزایش داشته است.

وی گفت: استان‌های تهران، فارس و خراسان رضوی در این مدت در صدر اهداکنندگان خون بوده و به طور کلی اهدای خون در ۱۱ ماهه گذشته ۱.۸ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/