فرهنگ شهری
کد خبر : 2539
چهارشنبه - 25 اسفند 1395 - 17:15

تنفر اجباری و شعرهای یک شاعر جوان!

شعرهای‌ زهرا بختیاری‌نژاد‌ از شاعران جوان کشورمان در قالب کتاب «به اجبار از تو متنفر خواهم شد» منتشر شد.

تنفر اجباری و شعرهای یک شاعر جوان!

به گزارش “شورا نیوز” و به نقل از فارس، شعرهای‌ زهرا بختیاری‌نژاد‌ از شاعران جوان کشورمان در قالب کتاب «به اجبار از تو متنفر خواهم شد» توسط نشر سرزمین‌ اهورایی‌ منتشر شد.

مجموعه شعر «به اجبار از تو متنفر خواهم شد» نخستین مجموعه شعر از زهرا بختیاری نژاد و ششمین کتاب از مجموعه کتاب‌هایی است که بر مبنای طرح حمایتی انتشارات سرزمین اهورایی از استعدادهای جوان شعر امروز منتشر شده است. کارشناسان اولین دوره‌ی کتاب‌های شعر بامداد انتشارات سرزمین اهورایی پس از بررسی حدود ۱۳۰ کتاب ارسالی از طرف شاعرانی که شرایط حضور در این فراخوان حمایتی فرهنگی را داشتند، آثار منتخب خود را به دبیرخانه‌ی این طرح اعلام کردند و کتبی که بیشترین رای جمعی را دریافت کرده بودند توسط سرزمین اهورایی منتشر شدند. کتاب «به اجبار از تو متنفر خواهم شد» سروده زهرا بختیاری نژاد آخرین کتاب از فاز نخست طرح کتاب‌های شعر بامداد است که ناشر طبق تقویم اعلام شده، آن را نیز روانه‌ی بازار نشر خواهد کرد.

در یکی از شعر‌های کتاب می‌خوانیم:

شب‌هایم
خواب‌هایت را پر می‌کند
من
هرشب به آسمان‌ها می‌روم
ستاره‌ها را خواب می‌کنم
و خواب تو را پر از ستاره…
من هر روز صبح
موی شب را کوتاه می‌کنم
تا تو از خواب بیدار شوی
و مرا که آشفته ام نگاه کنی
اما تو
هرگز نخواهی فهمید
که گیسوانم چگونه بلند شده اند
و چشمانم چرا برق می‌زنند
من هر روز قبل از آنکه از خواب بیدار شوی
دستم را از خواب‌هایت بیرون می‌کشم…
«به‌ اجبار از تو متنفر خواهم شد»، مجموعه شعرهای زهرا بختیاری نژاد، در قطع رقعی و با قیمت ۵هزار تومان منتشر شده است. علاقه مندان برای تهیه این کتاب‌ می‌توانند با شماره‌ تلفن ۲۲۸۸۲۰۱۱ یا شماره تلگرام ۰۹۳۷۹۱۰۳۲۹۹ تماس بگیرند و از طریق پست کتاب را در آدرس خود دریافت کنند.

انتهای پیام/