اجتماع شهری
کد خبر : 2413
سه شنبه - 24 اسفند 1395 - 15:13
محمدزاده در نشست خبری مطرح کرد

تدارک شبکه قرآن برای نوروز ۹۶ با محوریت سوره حجرات

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما از تدارک ۱۷ برنامه برای ایام نوروز ۹۶ خبر داد و گفت: برنامه‌های شبکه قرآن در ایام نوروز با محوریت سوره مبارکه «حجرات» پخش می‌شود.

تدارک شبکه قرآن برای نوروز ۹۶ با محوریت سوره حجرات

به گزارش «شورا نیوز»، به نقل از خبرگزاری فارس، نشست خبری تشریح برنامه‌های نوروزی و طرح قرآنی ۱۴۵۱ با حضور محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن و جمعی از اصحاب رسانه در این جلسه برگزار شد.

در این نشست محمدزاده از تدارک ۱۷ برنامه برای ایام نوروز ۹۶ خبر داد که از ۲۸ اسفندماه بر روی آنتن این شبکه می‌رود.

وی از محوریت سوره مبارکه حجرات در برنامه‌های نوروز خبر داد و گفت: برنامه‌های شبکه در ایام نوروز با محوریت سوره حجرات که سوره‌ای اخلاقی و بیانگر صفات مومنان است تقدیم مخاطبان خواهد شد.

وی از تولید چند برنامه مستند برای ایام نوروز خبر داد و گفت: حدیث بندگی عنوان یکی از مستندهای ایام نوروز است که در آن به شرح احوال و بررسی زندگی علما می‌پردازیم همچنین سایه رحمت نام دیگر برنامه مستند شبکه است که در ایام نوروز برای معرفی مساجد مناطق محروم تدارک دیده شده و بر روی آنتن شبکه قرآن می‌رود.

محمدزاده ادامه داد: بهار انس عنوان مستندی است که درباره جلساتی قرآنی است و در آن برنامه‌های برخی از جلسات در ایام پایان سال که برنامه‌های شاد است تقدیم حضور بینندگان می‌شود همچنین مستند … آسمانی است عنوان دیگر مستند شبکه قرآن است که به سفر نوجوانان به مناطق جنگی جنوب و راهیان نور اختصاص دارد.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما از تولید مستندی با موضوع طبیعت خبر داد و گفت: نشانه‌ها عنوان یکی دیگر از مستندهای شبکه قرآن در ایام ماه مبارک رمضان است که در آن بهترین تصاویر تولید شده از طبیعت ایران و جهان تقدیم حضور بینندگان می‌شود.

وی از پخش ۴۰ شاهکار تلاوت در ایام نوروز خبر داد و گفت: از دیگر برنامه‌های ما پخش ۴۰ شاهکار تلاوت قراء ممتاز جهان اسلام است که برای اولین بار طی سه نوبت در ساعت‌های ۱۲، ۱۵ و ۲۳ از شبکه قرآن پخش می‌شود.

محمدزاده به معرفی برنامه نور علی نور پرداخت و گفت: برنامه دیگر ما که از روی اول فروردین به روی آنتن می‌رود نور الا نور است که در آن روزانه یک صفحه از قرآن کریم به همراه ترجمه و مفاهیم تقدیم می‌شود.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما از راه‌اندازی سایت جدید شبکه خبر داد و گفت: سایت جدید شبکه روز گذشته با طراحی جدید و قابلیت‌های بسیار راه‌اندازی شد که در آن امکان پخش زنده به صورت آسان برای مخاطبان میسر شده است.

وی از پخش برنامه پرسمان خبر داد و گفت: در فضای پاسخگویی به سوالات و شبهات برنامه پرسمان ویژه ایام نوروز و با سوالات مرتبط با این ایام تولید شده که تقدیم بینندگان می‌شود همچنین این برنامه حدود ۲ ماه قبل مورد تقدیر رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

محمدزاده از تولید برنامه با موضوع ولایت خبر داد و گفت: یاد خدا عنوان دیگر برنامه شبکه قرآن است که با موضوع ولایت در قرآن کریم به ارائه و بررسی مفهوم واژه ولایت با سبکی جدید می‌پردازد همچنین با توجه به محوریت سوره حجرات برای برنامه‌های نوروزی چند برنامه با موضوع روخوانی، روان‌خوانی و آموزش تجوید تولید و پخش خواهیم کرد.

دبیر شورای معارف سیما درخصوص برنامه تحویل سال نو گفت: روز نو عنوان برنامه تحویل سال نو است که از ساعت ۹ صبح روز دوشنبه تا ۱۵:۳۰ تقدیم علاقمندان می‌شود البته این برنامه تا پایان فروردین ماه ادامه دارد و هر شب از ساعت ۲۳ به صورت زنده تقدیم علاقمندان می‌شود همچنین این برنامه دو مجری دارد که آقایان سید وحید مرتضوی و مونا انصاری‌فر به اجرای آن خواهند پرداخت.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما از پخش سری جدید برنامه اسراء از روز ۲۸ اسفند خبر داد و گفت: این برنامه در قالب تفریح، سرگرمی و مسابقات است که با فضای جدید از روز ۲۸ اسفند تقدیم علاقمندان می‌شود البته امسال ویژگی‌هایی دارد و آن هم این است که برنامه فقط مختص نوجوانان است و به صورت لیگ برگزار می‌شود. این نکته را هم اضافه کنم اسراء با فاصله چند روز از شبکه امید پخش خواهد شد.

وی درخصوص دیگر برنامه‌های شبکه قرآن در ایام نوروز گفت: عطر زندگی عنوان برنامه‌ای است که با عنوان سبک زندگی و دینی تدارک دیده شده و هر روز از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ تقدیم علاقمندان می‌شود همچنین پخش سخنرانی‌های کوتاه از دیگر برنامه‌های ما است که این برنامه‌ها در اختیار دیگر شبکه‌ها هم قرار می‌گیرد البته دو برنامه کوتاه با عناوین نگاه آشنا و زندگی، بندگی تدارک دیده شده که در اختیار دیگر شبکه‌ها قرار خواهد گرفت.

وی از پخش سریال تبیان در ایام نوروز خبر داد و گفت: این برنامه هر روز از ساعت ۱۴ تقدیم علاقمندان شبکه قرآن خواهد شد.

انتهای پیام/