گزارش شهر » گفتگوی شهری
کد خبر : 1131
چهارشنبه - 4 اسفند 1395 - 15:51
در حاشیه نشست هیات دولت:

صالحی‌امیری: مسئولیت اعزام نشدن حجاج ایرانی به مکه با دولت عربستان است

وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: اگر حجاج ایرانی سال آینده به عربستان اعزام نشوند، مسئولیتش با دولت این کشور خواهد بود.

صالحی‌امیری: مسئولیت اعزام نشدن حجاج ایرانی به مکه با دولت عربستان است

به گزارش «شورا نیوز» به نقل از خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات دولت برای سفر حجاج ایرانی به بیت‌الله‌الحرام گفت: همواره مردم علاقه‌مند به سفر حج هستند، دولت هم تلاش خود را برای اعزام هموطنان به عربستان انجام خواهد داد.

وی افزود: سیاست رسمی دولت ما اعزام حجاج در سال آینده به خانه خدا است و این مسئله منوط به این است که عربستان شرایط ما را بپذیرد.

صالحی امیری با اشاره به نامه‌ای که به وزیر حج عربستان نوشته است گفت: در این نامه شروطی از جمله حفظ کرامت، عظمت، امنیت و پرداخت دیه را مطرح کرده‌ام تا طبق سنوات گذشته زیارت هموطنان ادامه داشته باشد اگر اعزامی از سوی ایران وجود نداشته باشد مسئولیتش با دولت عربستان خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره برخی اظهارات اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس که گفته بودند برخی از داوران جشنواره فیلم فجر دوتابعیتی بودند گفت: در هیچ کجای دستگاه وزارت فرهنگ و ارشاد ما افراد دوتابعیتی نداریم و ملاک داور برای ما صلاحیت حرفه‌ای‌اش است.

وی افزود: کار داوری جشنواره فیلم فجر مستقل است و ما دخالتی نداریم، اما مدافع دوتابعیتی در حوزه سینما نبوده و نیستیم؛ متأسفانه بداخلاقی‌هایی در جشنواره فجر رخ داد اما ما همواره پذیرای انتقاد هستیم ولی با تخریب مخالفیم.

صالحی امیری خاطر نشان کرد: همواره باید میان تخریب و نقد تفکیک قائل شد بنای ما این است که در جشنواره فجر سال آینده نقد را وارد کنیم چرا که تخریب قابل بخشش نبوده و بداخلاقی است.

انتهای پیام/