به گزارش «شورا نیوز» به نقل از تسنیم  محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر امروز(جمعه) درجریان بازدید از سالن یاس نمایشگاه کتاب گفت: شکل صحیح برگزاری نمایشگاه کتاب، دقیقاً شبیه برقراری سالن یاس است. نمایشگاه باید محل معرفی کتاب باشد؛ نه فروشگاهی برای فروش کتاب‌ها و توجه به مسائل مالی که توسط ناشران انجام می‌گیرد.

صفارهرندی در ادامه افزود: البته اگر در نمایشگاه کتاب، کتاب‌ها هم به فروش برسند، عیبی ندارد؛ ولی باید به مسئلۀ مهم‌تر، یعنی عرضۀ کتاب‌ها به‌صورت تخصصی‌تر و با تقسیم‌بندی موضوعی توجه بیشتری کرد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به اصلی‌ترین ویژگی سالن یاس اشاره کرد و گفت: اصلی‌ترین ویژگی سالن یاس این است که به معرفی کتاب‌های تازه منتشر شده در سال قبل می‌پردازد که هم مردم را از انتشار کتاب‌های جدید مطلع می‌کند و هم با وجود کارشناسان هر حوزه به‌صورت تخصصی کتاب‌های مورد نیاز مخاطبان را جهت تهیه و خرید معرفی می‌کنند.

صفارهرندی درخصوص برقراری سالن یاس گفت: تجربۀ یاس، تجربۀ موفقی بود که امیدوارم به تدریج گسترش یابد و  نباید در حق یاس جفا شود؛ چون این مسیر، مسیر درستی است که به خوانندگان کتاب در سیرمطالعاتی کمک فراوانی می‌کند که این همکاری بین یاس و مجمع ناشران انقلاب اسلامی باید ادامه پیداکند. امیدواریم در سال‌های آینده مکان سالن یاس محل مناسب‌تری باشد چون سالن یاس باید گل نمایشگاه باشد.