به گزارش «شورا نیوز» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛حاضر در مراسم یادبود «مرحوم استاد نصیری» که امروز در ساختمان کوشک برگزار شد؛ بهمن نامور مطلق، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتیِ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به روایت خاطره‌ای از بازدید خودش از کارگاه استاد نصیری پرداخت و اظهار داشت: وقتی خبر بیماری وی را شنیدم گفتم، فکر نمی‌کنم فردی چون او که روح زندگی تا به این اندازه در او جاری بود، چنین شود.

وی به تلاش‌هایش برای تدفین نصیری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) اشاره کرد و اظهار داشت: باید در قطعه هنرمندان سهمی را به معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اختصاص بدهند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: البته اشخاصی چون استاد نصیری دز هر کجا که مدفون شده‌اند، آنجا قطعه هنرمندان است.

نامور مطلق تصریح کرد: در زمانی که با نصیری ملاقات کردم، متوجه شدم که وی تأکید زیادی بر روی این امر دارد که کاری را در رابطه با سیمرغ انجام دهد. من در همان زمان به فکر تحلیل رفتار وی افتادم و متوجه شدم که با توجه به اینکه هر هنرمند و انسان مؤلفی یک اسطوره شخصی دارد و آثارش را بر اساس آن اسطوره خلق می‌کند، اسطوره شخصی استاد نصیری سیمرغ است.

وی ادامه داد: سیمرغ پرنده شگفت‌آوری است که در فرهنگ ما بی‌نظیر بوده و کامل‌کننده فرهنگ ما به حساب می‌آید و اگر افرادی چون نصیری نبودند، فرهنگ ما ناقص می‌شد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: قصد ما این است که آرزوی نصیری را که می‌خواست کاری برای سیمرغ انجام دهد را محقق کنیم و جشنواره بزرگی در رابطه با سیمرغ برگزار کنیم .

نامور مطلق افزود: همچنین همایشی را نیز با موضوع سیمرغ برگزار خواهیم کرد.

وی در پایان با بیان این امر که نصیری کاری ققنوس‌وار برای سیمرغ کرده است، خاطرنشان کرد: یکی از خیابان‌های بابلسر را به نام این هنرمند والامقام نام‌گذاری خواهیم کرد و هم اکنون در مرحله انجام صحبت‌های مربوط با این امر هستیم.