به گزارش «شورا نیوز» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با رسیدن جریان اصولگرایی به یک کاندیدای واحد در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: باید شرایط را ارزیابی کرد و اگر یکی از کاندیداهای اصولگرایان بتواند در دور اول به موفقیت دست پیدا کند، طبعا بهتر است به یک کاندیدا برسند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: اما اگر شرایط به گونه‌ای پیش برود که یک نفر از اصولگرایان نتواند در دور اول به اکثریت آرا دست پیدا کند، شاید ترجیح بر این باشد که دو یا سه کاندیدای اصولگرا همچنان پای رقابت باقی بمانند.

وی با اشاره به اینکه نشانه‌ها حاکی از آن است که رقبای جریان اصولگرا در این دوره ۱+۵۰ یک رأی را ندارند، تصریح کرد: از این جهت احتمالا ترجیح بر این خواهد بود که دو یا سه کاندیدای اصولگرا همچنان در رقابت باقی بمانند که اگر انتخابات در دور اول به نتیجه نرسید و به دور دوم رفت، در دور دوم بتوانند با یک کاندیدا به کار خود در انتخابات ادامه دهند.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم تأکید کرد: با توجه به شرایط رقبای جریان اصولگرا، اصلا جای نگرانی نیست که رقابت درون گفتمانی اصولگرایان، موجب تفرق و تشتت آرا شود و اصولگرایان از دست یافتن به هدف باز بمانند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه موضع جامعه روحانیت مبارز نسبت به حمایت از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری چیست، گفت: قرار بر این شده که آیت‌الله موحدی‌کرمانی موضع جامعه روحانیت مبارز را بازتاب کند.