به گزارش «شورا نیوز» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسحاق جهانگیری صبح امروز پس از ضبط برنامه تبلیغات تلویزیونی خود در ساختمان معاونت سیمای جمهوری اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آن‌ها پاسخ داد.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: خوشحالم که سال ۹۵ از نظر ایجاد شغل، کاهش تورم و رونق در اقتصاد سال خوبی در اقتصاد ایران بوده است.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امیدوارم مطالبی را که تاکنون گفته‌ام مفید باشد و همه تلاش‌ها برای این است که آگاهی مردم افزایش پیدا کند و چالش‌ها و راهکارها معرفی شود.
جهانگیری با بیان اینکه گفتن سوابق باعث می‌شود مردم بتوانند انتخاب مناسبی داشته باشند بیان داشت: برای مناظره دوم هنوز مطالبی را آماده نکرده‌ام اما هنوز فرصت آماده سازی مطالب وجود دارد. ه هست آماده می‌کنم.
وی با تأکید بر اینکه تلاش دارم در مناظرات از محدوده اخلاق خارج نشوم اظهار داشت: در مناظره‌ها کارها و برنامه‌هایم را عنوان خواهم کرد و آن جایی که سخن جدی زدم جاهایی بود که به سرنوشت ملت مربوط می‌شد و من در مورد سرنوشت ایران حتما حساس می‌شوم ، جایی که احساس می‌کنم به منافع ملی آسیب می‌زند حتما عکس‌العمل خود را نشان می‌دهد.
وی تاکید کرد: در مناظره اول خیلی قوی ظاهر نشدم و فکر می کنم در مناظرات دوم و سوم قوی‌تر حضور یابم.

جهانگیری در خصوص شانس پیروزی خود برای پیروزی در انتخابات گفت: هیچوقت در زندگی پیشگو نبوده‌ام.
وی در ادامه بیان داشت: در زمینه انتخاب کابینه هیچ فکری نکرده‌ام، زیرا وزرا و افراد کابینه اینگونه نیستند که در یک فرایند معمولی و با تصمیم رئیس جمهور مشخص شوند، این روش انتخاب مدیران ارشد نظام صحیح نیست.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مهمترین کار رئیس جمهور را یکپارچه کردن توان و ظرفیت کشور به همراه دولت برای حل مشکلات کشور برشمرد و گفت: با ظرفیتی که قوه قضاییه، احزاب و در رأس آن رهبری دارند، افراد باید انتخاب شوند، این افراد باید بتوانند برای برون رفت از چالش‌ها نقش ایجاد کنند لذا به موقع در مورد این مهم تصمیم‌گیری خواهد شد.

جهانگیری اقتصاد مقاومتی را مهمترین سیاست‌هایی برشمرد و گفت: اقتصاد مقاومتی یک نسخه راهگشا برای اقتصاد ایران است، مسائل اقتصادی ایران خیلی سخت و پیچیده شده و ماشین اقتصاد از دره خارج شده و تازه در مسیر قرار گرفته است.
جهانگیری با بیان اینکه اشکالات موتور آن ماشین تعمیر شده و آماده حرکت با سرعت بالاست تأکید کرد: باید راننده مطمئنی پشت ماشین اقتصاد بنشیند و آن در مسیری ببرد که عصر روز بتواند گره‌ای از زندگی مردم باز کند.
وی با بیان اینکه بهترین سیاست‌ها برای حرکت ماشین اقتصادی ایران سیاست های اقتصاد مقاومتی است اظهار داشت: رهبر انقلاب با بزرگواری به بنده فرمودند که فرمانده اقتصاد مقاومتی باشم و من هم تلاش کردم طی دوسال گذشته موضوع اقتصاد را در حد توانم پیگیری کنم، برنامه‌هایی تهیه شده از ابتدای سال تاکنون به نتایج خوبی رسیده و برای سال ۹۶ هم برنامه‌ریزی مناسبی صورت گرفته است.
جهانگیری تأکید کرد: فکر می‌کنم اگر آن سیاست‌ها به خوبی عمل شود، نه اینکه یک عده‌ای از نظر خودشان یک اقتصاد مقاومتی ضعیف شده‌ای را ترسیم کنند، آن وقت اقتصاد مقاومتی نتیجه می‌دهد.
وی اقتصاد مقاومتی را سیاستی خواند که الان اقتصاد ۱۸ دنیا است و باید رتبه آن از وضعیت فعلی بالاتر برود.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی در بخش نفت حداقل باید ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند و من فکر می‌کنم طرح‌های خوبی تهیه شده است.

جهانگیری بار دیگر با بیان اینکه من ستاد تشکیل نمی‌دهم اظهار داشت: فکر می‌کنم با برنامه‌هایی که صدا و سیما تهیه کرده دیگر نیازی به ستاد نیست چون صدا و سیما به قدری به کاندیداها فرصت داده که خود و برنامه‌هایشان را معرفی کنند و همانقدر هم کفایت می‌کنم، بنده هم از آن فرصت استفاده کرده‌ام و فکر می‌کنم کسانی که علاقه‌مند به نامزد‌ها و برنامه‌هایشان باشند با استفاده از فضای مجازی مسائل آن‌ها را پیگیر می‌کنند.

انتهای پیام /