به گزارش خبرنگار «شورا نیوز» به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ چندی قبل  فدراسیون جهانی والیبال به فدراسیون ایران تذکر داد که اگر بانوان مجوز حضور در سالن مسابقات را نداشته باشند ، میزبانی‌های بین‌المللی از جمله میزبانی لیگ جهانی از ایران گرفته خواهد شد.
بر این اساس و در این راستا سال قبل و ذر زمان برگزاری لیگ جهانی ۲۰۱۶ ، فدراسیون والیبال تمهیداتی اندیشید و بخشی از بانوان را با هماهنگی در جایگاهی ویژه مستقر کرد.
ایران امسال هم میزبان یک هفته از مسابقات لیگ جهانی ۲۰۱۷ است و بحث ورود بانوان به سالن مسابقات هنوز به طور کامل حل نشده است. با این حال صحبت‌هایی از وزارت ورزش و مسئول امور بانوان شنیده می شود و اینطور  به نظر می‌رسد که اقداماتی در حال انجام است.
فریبا محمدیان، معاون امور زنان وزرات ورزش و جوانان از پیگیری های لازم در این بخش خبر داد و گفت:وزارت ورزش در تلاش است امکان حضور تعداد بیشتری از بانوان علاقه‌مند به تماشای بازی‌های لیگ جهانی والیبال را فراهم کند به همین دلیل رایزنی‌ها با مراجع مرتبط برای تسهیل شرایط و ایجاد فضای مناسب ادامه دارد.

معاون امور زنان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه تصمیم‌گیری درخصوص ورزش بانوان باید مبتنی بر قانون باشد و نه سلیقه، ادامه داد: وزارت ورزش درصدد است با طمأنینه و در نظر گرفتن مسائل شرعی و عرفی امکان حضور بانوان در استادیوم‌ها را فراهم کند و بر موانع فائق شود؛ درواقع برای ایجاد زمینه‌های مناسب برای این حضور، باید علاوه بر اصلاح قانون و زیرساخت‌ها فرهنگسازی نیز کرد.
وی همچنین یکی از اهداف مهم معاونت متبوعش و وزارت ورزش را تقسیم امکانات میان زنان و مردان به صورت عادلانه عنوان کرد و به خانه ملت گفت: توزیع بودجه براساس سرانه جمعیتی و احقاق سهم ۳۰ درصدی بانوان از ۲۷ صدم درصد از مالیات برارزش افزوده از جمله اولویت‎های معاونت امور زنان وزارت ورزش و جوانان محسوب می‌شوند.”
انتهای پیام/