به نوشته روزسه شنبه پایگاه خبری الیوم السابع، یونیسف درگزارش خود آورده است: از زمان حمله ائتلاف عربی تحت فرماندهی سعودی به یمن درماه مارس ۲۰۱۵ میلادی (۶ فروردین ۱۳۹۴)، دستکم یکهزارو۵۴۶ کودک یمنی جان خود را از دست داده‌اند.
این گزارش مربوط به بازه زمانی ماه مارس سال ۲۰۱۵ میلادی تا دهم مارس جاری (۲۰۱۷ میلادی) است.
صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل گزارش داد که دراین بازه زمانی، یکهزار و ۲۲ کودک پسر و ۴۷۸ کودک دختر هستند و جنسیت ۴۶ کودک نیز که مشخص نشده است کشته شده اند.
براساس این گزارش، ۲۱۲ حمله به مدارس و ۹۵ حمله به بیمارستان ها در این برهه زمانی صورت گرفته است و حتی مراکز درمانی سازمان پزشکان بدون مرز در یمن نیز از حملات در امان نمانده است.
یونیسف درگزارش خود شمارجان باخته گان حمله ائتلاف تحت فرماندهی سعودی‌ها به یمن را هفت هزار و ۷۰۰نفر و شمار زخمی ها را ۴۲ هزار و ۵۵۲ نفر اعلام کرده است.
یمن از نزدیک به سه سال پیش تاکنون شاهد حمله ائتلاف تحت فرماندهی عربستان است.
ائتلاف تحت امر عربستان از فروردین ۱۳۹۴ به‌منظور بازگرداندن قدرت به ‘عبدربه منصور هادی’ رئیس‌جمهور مستعفی یمن و تضعیف جنبش انصارالله حملات هوایی خود را به این کشور فقیر عربی آغاز کرده است.
عربستان در حملات هوایی خود، مدارس، بیمارستان‎ها، مناطق مسکونی و اردوگاه‌های پناه‌جویان را بمباران و بعضاً از تسلیحات ممنوعه همچون بمب‌های خوشه‌ای استفاده کرده است.