[ad_1]

سید محمد بطحایی شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ؛ تکالیف، آزمون های متعدد و کتاب های کمک آموزشی را از زوائد تحمیلی عنوان کرد و افزود: متاسفانه این امور از ابعاد مختلف باری سنگین و مانعی جدی در مسیر شکوفایی استعدادها و فراگیری مهارت ها است که باید از الگوهای آموزشی مدارس حذف شود.
وی تاکید کرد که مسیر آموزش و پرورش به ویژه در دوره ابتدایی باید اصلاح شود و ما مصمم هستیم این اصلاحات را بر اساس سند تحول و با رویکرد به آموزش مهارت های زندگی انجام دهیم.
وزیرآموزش وپرورش توضیح داد:: در اجرای این هدف اکنون مراحل اجرایی حذف تکالیف دانش آموزی، کنار گداشتن آزمون های متعدد و کتابهای کمک آموزشی آغاز شده است.
وی یادآورشد که بخش های مذکور تاکنون به عنوان تعمیق یادگیری به دانش آموزان تحمیل شده و نتیجه آن گرفتن لذت یادگیری از فراگیران و وارد کردن فشار عصبی به آنها بوده است.
بطحایی گفت : در اجرای این رویکرد در حقیقت دانش آموزان باید در مدرسه تمرین مهارت های زندگی را بیش از آنچه که حفظ می کنند مورد ممارست قرار دهند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: این مسیر جدیدی است که عرصه آموزش و پرورش در پیش گرفته البته تغییر بسیار سخت است و نخستین مقاومت ها از سوی خانواده ها است، زیرا بسیاری از والدین معتقدند که دانش آموز بطور مداوم باید کتاب در دست داشته باشد و کلمه ها و تعاریف را با صدای بلند حفظ کنند.
وزیر آموزش و پرورش در ارزیابی خود از عملکرد مهارت آموزی در این وزارتخانه گفت: نظام آموزش و پرورش ما، متاسفانه در این زمینه نمره خوبی در کارنامه خود ندارد.
وی یادآورشد که در دوره متوسطه به ویژه متوسطه دوم نیزسیطره کنکور، بسیاری از اهداف آموزشی را تحت تاثیر خود قرار می دهد که این مسیر نیز باید اصلاح شود.
وزیرآموزش و پرورش روز شنبه در نشست معاونان آموزش ابتدایی و مسئولان آموزش و پرورش سراسر کشور در مرکز رفاهی فرهنگیان اصفهان شرکت کرد.
بطحایی همچنین با حضور در جمع خیرین مدرسه‌ساز اصفهان و مراسم بهره برداری از مدرسه دکتر عبدالعلی‌زاده ناحیه ۳ این شهر ، عصر شنبه در مراسم اختتامیه اردوی سراسری دانش آموزان دختر عشایر کشور در اردوگاه کشوری شهید بهشتی شرکت کرد.
شبد**ت/۶۹۹۴ / ۱۳۳۹ **۱۰۱۰

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع خبر