گزارش شهر
کد خبر : 6400
شنبه - 23 تیر 1397 - 02:32

تمایل جامعه به اخبار منفی اشتباه راهبردی است

[ad_1] به گزارش شورا نیوز به نقل از ایرنا وحید جلیلی جمعه شب در جمع فعالان فرهنگی و انقلابی بیرجند افزود: دشمن با ورود به نرم افزار محاسباتی ایران قصد ایجاد خطای محاسباتی در ملت را دارد. وی گفت: یکی از اهداف اصلی جنگ نرم این است که ما را دچار خطای محاسباتی کند زیرا […]

تمایل جامعه به اخبار منفی اشتباه راهبردی است

[ad_1]

به گزارش شورا نیوز به نقل از ایرنا وحید جلیلی جمعه شب در جمع فعالان فرهنگی و انقلابی بیرجند افزود: دشمن با ورود به نرم افزار محاسباتی ایران قصد ایجاد خطای محاسباتی در ملت را دارد.
وی گفت: یکی از اهداف اصلی جنگ نرم این است که ما را دچار خطای محاسباتی کند زیرا دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی دریافتند که ملت بزرگ ایران را هیچ ملتی نمی تواند شکست دهد و استکبار به این جمع بندی رسیده که کاری کند ملت ایران به دست خود، زمینه شکست اش فراهم شود.
مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: متاسفانه امروز بخش قابل توجهی از انقلابی ها و حزب اللهی ها هم دچار این دام شده اند.
وی افزود: بنده همیشه موضع انتقادی داشته ام و از چندین نهاد به دلیل اعتراض اخراج شدم و همیشه زبان تلخی در یقه گیری مسئولان داشته ام و اگر خبر جشن تولد نوه امام جمعه یک شهر به گوش ما برسد که کیک آن جلسه بزرگ بوده، خود من این خبر را برای چندین نفر ارسال می کنم.
جلیلی تصریح کرد: ما در مواجهه با آسیب ها، ناهنجاری ها، خطاها و خیانت ها خیلی حساسیم و توجه دیگران را هم جلب می کنیم اما در توجه به داشته های خود غافل هستیم.
وی گفت: حضرت علی (ع) در نهج البلاغه می فرمایند فرد متقی کسی است که روز را به شب رسانده در حالی که دغدغه اش شکر است که آیا شکر نعمت هایم را به جا می آورم یا نه، این مفهوم امروز باید به جامعه یادآوری شود.
وی افزود: در بعضی مجامع جرات نداریم یک کلمه حرف مثبت بزنیم دائما از فساد و … صحبت می شود.
مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی اظهار داشت: کارتونی با نام «هری پاتر» برای کودکان ساخته شده و شخصیتی با عنوان «دمنتور» در این داستان وجود دارد که نقش آن نابودی نشاط و شادی در هر فضایی است.
وی گفت: امروز جامعه دینی ما در معرض هجوم عجیب و غریب این دمنتورهاست، یعنی کسانی هستند که با همه وجود تلاش دارند امید، نشاط و حرکت را از جامعه بگیرند و متاسفانه بخش عمده ای از انقلابیون دچار این مشکل شده اند.
وی بیان کرد: عده ای القای بن بست را با طرح مسئله و موضوع اشتباه گرفته اند و پیشرفت هایی که در این ۴۰ سال در همین بیرجند شکل گرفته، قابل مقایسه با قبل نیست.
جلیلی افزود: سال قبل با تعدادی از جانبازان در سالگرد انفجار اتمی هیروشیما به ژاپن رفتیم در توکیو که مدرن ترین شهر جهان است بسیاری از محله ها و سوپرمارکت های آنجا چیزی بیشتر از سوپرمارکت های ما نداشت.
وی گفت: تعدادی از بچه های حزب اللهی که خارج کشور تحصیل می کنند کانالی با عنوان «۲۰۲۵خارج بدون فیلتر» راه اندازی کرده اند و تصویری از یک صف طولانی گذشته بودند که نشان می داد مردم برای یک کاسه سوپ ساعت ها در صف می ایستند.
وی بیان کرد: دشمن به جامعه ما القا می کند شما بدبخت شدید و همه دنیا در رفاه زندگی می کنند.
مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی افزود: برنی سندرز رقیب هیلاری کلینتون در مبارزات انتخاباتی آمریکا در توئیت هایش در خصوص جامعه آمریکا می گوید چند ۱۰ میلیون نفر گرسنه در آمریکا وجود دارد.
مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: ترامپ جزوه ای منتشر کرد که می خواهد آمریکایی که ستون فقراتش شکسته را درمان کند ولی عده ای داخل کشور غرب را به عنوان آرمان شهر تبلیغ می کنند.
وی اظهار داشت: ترزا می نخست وزیر انگلیس از پرستاران این کشور به دلیل اینکه شب ها گرسنه می خوابند عذرخواهی می کند آن وقت ما در جامعه خود اخبار منفی را منعکس می کنیم.
وی گفت: در جلسه ای دانشگاه تهران از افراد حاضر پرسیدم که آیا آقای سید علیرضا عبادی (نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی) را می شناسید که هیچ کس نمی شناخت؛ چرا فردی که همه عمر با زهد و تقوی زندگی کرده را هیچ کس نمی شناسد، این افراد باید به عنوان الگو برای جامعه و نسل جوان شناسانده شوند.
جلیلی افزود: امام جمعه سرپل ذهاب در جریان زلزله آن شهر تا ۲ ماه بعد از زلزله با خانواده اش در چادر زندگی کرده بود و عجیب است که صدا و سیما یک کلمه از این موضوع اطلاع رسانی نکرد.
وی اظهار داشت: نظام اسلامی به لحاظ سخت افزاری خدمات زیادی داشته و در همین خراسان جنوبی تا عمق دورترین روستاها اقدامات بزرگی انجام داده است.
وی گفت: پیروزی هایی که در ماه های اخیر مقابل داعش به دست آمده همچنین ماجرای تجزیه کردستان که همان ایجاد اسرائیل دوم بود با ورود ایران در مدت یک هفته مشکل رفع شد و هیچ دوره ای ایران تا این حد قدرت نداشته است.
جلیلی اظهار داشت: امروز به معنای واقعی کلمه درگیر جنگ نرم هستیم و این جنگ یعنی در بهترین شرایط شکست بخوریم و شیعه در این خصوص تجربیات تلخ دارد، در یک قدمی خیمه معاویه مالک اشتر مجبور به بازگشت از جنگ می شود که اگر همان چند لحظه جامعه به فتنه دچار نمی شد سرنوشت تاریخ عوض می شد.
وی افزود: باید داشته های جمهوری اسلامی را به جامعه یادآوری کنیم و اگر بخواهیم با فساد مبارزه کنیم باید داشته های خود را به رخ بکشیم چون با انرژی که از داشته های خود به دست می آوریم با فساد می توانیم مبارزه کنیم.
وی گفت: شهدای مدافع حرم برای جمهوری اسلامی جان دادند و شهید حججی برای جمهوری اسلامی سر داد، این شهیدان بزرگوار به دلیل وجود چند عنصر مفسد در چند نهاد از وظیفه شان دست نکشیدند و برای کشور جان دادند چون بصیرت و نگاه جامع داشتند.
۷۵۵۹*۳۰۲۸

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع خبر