گزارش شهر
کد خبر : 6398
جمعه - 22 تیر 1397 - 21:23

با آمریکا بر سر قله ها درگیریم

[ad_1] تحریریه خبر شورا نیوز : ایرنا وحید جلیلی در سخنان پیش از خطبه های نمازجمعه بیرجند افزود: یک سال گذشته پیروزی هایی به دست آوردیم که برای آن حداقل باید ۱۰ سال صبر می کردیم و نمونه آن شکست داعش بود.وی گفت: ایران امروز در منطقه نفوذ و قدرت بالایی دارد و استکبار در […]

با آمریکا بر سر قله ها درگیریم

[ad_1]

تحریریه خبر شورا نیوز : ایرنا وحید جلیلی در سخنان پیش از خطبه های نمازجمعه بیرجند افزود: یک سال گذشته پیروزی هایی به دست آوردیم که برای آن حداقل باید ۱۰ سال صبر می کردیم و نمونه آن شکست داعش بود.
وی گفت: ایران امروز در منطقه نفوذ و قدرت بالایی دارد و استکبار در هر موضوعی که در منطقه ورود می کند، با شکست مواجه می شود.
مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی افزود: آمریکایی ها روزی مردم ایران را انسان نمی دانستند و طبق قانون کاپیتولاسیون اگر حتی یک آشپز آمریکایی شاه ایران را می کشت حق مجازات آن فرد در داخل کشور را نداشتیم.
وی به ۲۱ تیرماه سالروز واقعه مسجد گوهرشاد و روز عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: ۸۳ سال از آن واقعه می گذرد اما همچنان این حماسه مظلوم باقی مانده و بیشتر مردم ایران از ابعاد آن بی اطلاع هستند.
جلیلی بیان کرد: واقعه گوهرشاد یکی از ریشه های اصلی انقلاب اسلامی است و رفتار فردی به نام رضاخان در آن به چشم می خورد، رضاخان یک عنصر پست و دون پایه بود که با حمایت انگلستان در ایران به پادشاهی رسید.
وی افزود: نوه او چند سال پیش کتابی از عکس های خانوادگی خود منتشر کرد که عکسی از رضاخان به عنوان دربان سفارت کشور هلند به چشم می خورد و افتخار آنها این است موسس سلسله پهلوی در ایران دربان یک سفارت اروپایی در تهران بوده است.
وی اظهار داشت: این فرد در دوران حکومت خود جنایاتی که حتی مغول در حق ملت ایران نکرد را مرتکب شد و در بسیاری از غارت هایی که بیگانگان در خراسان انجام دادند حرمت حرم مطهر امام رضا(ع) حفظ شد اما رضاخان در یک شب صدها نفر را در حرم مطهر ایشان به خاک و خون کشید.
مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: غرب زده ها و اربابان آنها می خواستند سبک زندگی ایرانی و اسلامی را از ملت ایران بگیرند که زمزمه های کشف حجاب به گوش می رسید و رضاخان بعد از سفر به ترکیه عزم خود را جزم کرد که حجاب را از سر زنان ایرانی بردارد.
وی اضافه کرد: خوی انسانی در رضاخان نبود و این باعث شرمساری ماست که یک عده افراد جاهل برای این موجود پست، شعار رضاخان روحت شاد سر می دهند و این کار به معنای عوض کردن جای شهید و جلاد است.
جلیلی گفت: در دوران رضاخان اجازه برگزاری مراسم مذهبی برای اهل بیت (ع) را نداشتیم و استکبار امروز از دست جمهوری اسلامی ایران به زوزه کشیدن افتاده است.
وی اظهار داشت: استکبار برای اعمال اراده خود در کشور ما از هر حربه ای استفاده می کرد و از کشتن مردم هیچ ابایی نداشت.
وی همچنین شهادت ایمان یوسفی مامور انتظامی استان خراسان جنوبی را که روز چهارشنبه گذشته در درگیری با اشرار شهید شد، تسلیت گفت و افزود: این شهید گرانقدر خون پاک خود را تقدیم امنیت جامعه اسلامی کرد.
۷۵۵۹*۳۰۲۸

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع خبر