[ad_1]

به گزارش شورا نیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی شامگاه چهارشنبه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص رفع آسیب های فرهنگی و اجتماعی و رفع موانع توسعه اقتصادی و سیاسی تلاش شده تا در کنار سایر نهادها ایفای نقش کنیم.
وی، حاشیه نشینی را از بزرگترین معضلات کشور عنوان کرد و گفت: از آنجا که حاشیه نشینی به شکل گیری آسیب های اجتماعی از قبیل اعتیاد، سرقت، قتل و فساد و فحشا منجر شده است، مقام معظم رهبری بر مقابله با این معضل تاکید بسیار داشته اند و ۳۲ نهاد در همین خصوص وارد میدان شده است.
حجت الاسلام خاموشی تصریح کرد: در همین راستا سازمان تبلیغات اسلامی در نظر دارد با ایجاد یک هزار پایگاه در مناطق حاشیه نشین کشور به مقابله با این معضل بپردازد که تاکنون ۸۶ پایگاه در ۱۰ استان فعال شده است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: تشریح وضعیت فعلی در مناطق حاشیه نشین و بررسی موضوع تملک زمین ۲ رسالت اصلی روحانیون مستقر در این پایگاه هاست.
حجت الاسلام خاموشی، مردمی کردن مقابله با حاشیه نشینی را از مهمترین راهبردهای این سازمان عنوان کرد و گفت: ضمن فعال کردن پایگاه ها در مناطق حاشیه نشین، مقرر شده تا در مناطق روستایی نیز با حضور روحانیون طرح هجرت به بهینه سازی زندگی روستاییان برای تحقق مهاجرت معکوس اقدام شود.
وی با اشاره به تحقیقات میدانی سازمان تبلیغات در خصوص شناسایی و بررسی آسیب های اجتماعی در استانهای کشور، بهره گیری از نتایج این تحقیقات را در نگرش سنجی های استان ها خواستار شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با انتقاد از حبس اطلاعات و آمار مربوط به آسیب های اجتماعی در دهه های اخیر اظهار کرد: از آنجا که طی سالهای گذشته اطلاعات و آمار شفافی از آسیب های اجتماعی را به مردم اطلاع رسانی نکرده ایم، امروز خطر این آسیب ها برای مردم به طور کامل محسوس نیست.
اقبال عباسی افزود: اگر از وضعیت موجود جامعه اطلاعات شفاف و کاملی به مردم ارائه دهیم بی شک نحوه مقابله با آسیب ها اجتماعی تر و مردمی تر می شود و می توان در این حوزه موفق تر عمل کرد.
به گزارش شورا نیوز به نقل از ایرنا، رئیس سازمان تبلبغات اسلامی به دنبال سفرهای استانی به منظور اجرای طرح مقابله با حاشیه نشینی و رفع آسیب های اجتماعی به چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.
۷۳۶۳/۶۰۲۱

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع خبر