گزارش شهر
کد خبر : 6370
پنجشنبه - 21 تیر 1397 - 00:44

پنج هزار واحد زلزله زده تا پایان تیر به بهره برداری می رسد

[ad_1] به گزارش شورا نیوز به نقل از خبرنگار ایرنا، علیرضا تابش روز چهارشنبه در نشستی خبری در اداره کل بنیاد مسکن کرمانشاه افزود: در مجموع ۶۷ هزار واحد تعمیری و ۴۳ هزار واحد احداثی در استان وجود دارد که تاکنون ۸۲ هزار واحد با بانک ها قرارداد بسته اند که شامل ۵۳ هزار واحد […]

پنج هزار واحد زلزله زده تا پایان تیر به بهره برداری می رسد

[ad_1]

به گزارش شورا نیوز به نقل از خبرنگار ایرنا، علیرضا تابش روز چهارشنبه در نشستی خبری در اداره کل بنیاد مسکن کرمانشاه افزود: در مجموع ۶۷ هزار واحد تعمیری و ۴۳ هزار واحد احداثی در استان وجود دارد که تاکنون ۸۲ هزار واحد با بانک ها قرارداد بسته اند که شامل ۵۳ هزار واحد احداثی و ۲۹ هزار واحد تعمیری می شود.
وی گفت که تاکنون کار ۴۵ هزار واحد تعمیری به اتمام رسیده و هشت هزار واحد دیگر نیز در دست اقدام است که آن ها هم به زودی به پایان می رسد.
آنچنان که تابش آمار داد تاکنون ۳۰ هزار واحد آواربرداری، ۲۸ هزار واحد پی کنی، ۲۱ هزار واحد بتن ریزی، ۱۵ هزار اسکلت گذاری ، ۱۰ هزار واحد نیز اجرای سقف شده ضمن اینکه برای چهار هزار واحد نیز سایر اقدام های پایانی صورت گرفته است.
به گفته وی، واحدهای روستایی در متراژ ۸۵ مترمربع ساخته و واحدهای شهری نیز بسته به مساحت زمین شان ساخته می شوند.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه در خصوص بازسازی شهر سرپل ذهاب نیز اظهار داشت: در این شهر پنج هزار و ۵۰۰ واحد پی کنی، ۶ هزار واحد آواربرداری، سه هزار و ۴۰۰ واحد آرماتوربندی، سه هزار واحد پی سازی، هزار و ۳۰۰ واحد اسکلت گذاری و در نهایت ۵۰۰ واحد سقف زده شده است.
تابش، مجموع وام پرداختی به زلزله زدگان در خصوص واحدهای احداثی را چهار هزار و ۴۴۳ میلیارد تومان و تعمیری را نیز ۳۶۵ میلیارد تومان عنوان کرد.
وی افزود: در مجموع وامی که به دست مردم می رسد ۸۰۶ میلیارد تومان در ۲ بخش شهری و روستاها است.
به گفته تابش، با اضافه کردن ۱۵۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض شامل تهیه نقشه، آواربرداری، سیمان رایگان، پی کنی و پروانه شهرداری در مجموع حدود هزار دلار وام و تسهیلات بلاعوض به مردم در مناطق زلزله زده واگذار شده است.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مبلغ دقیق تسهیلات دولتی به زلزله زدگان شهری را شامل ۴۰ میلیون تومان وام احداث شهری و ۳۰ میلیون تومان وام احداث روستایی بیان کرد.
وی افزود: همچنین کمک ۶ میلیون تومانی بلاعوض احداث، ۱۰ میلیون وام معیشتی به اضافه ۲ میلیون تومان وام بلاعوض معیشتی دیگر تسهیلات ما به زلزله زدگان بوده که در شهر در مجموع رقمی برابر ۷۱ میلیون تومان و در روستا ۴۷ میلیون تومان به مردم داده شده استِ.
تابش، مشارکت مردم برای ساخت را سیاست کلی بنیاد در مناطق زلزله زده عنوان کرد و افزود: من در مناطق زیادی از کشور کار بازسازی انجام داده ام اما هیچ کجا مردمانی صبور و با پشتکار مناطق زلزله زده کرمانشاه نداشته است.
به گفته وی، اتمام کار پنج هزار واحد احداثی و ۴۵ هزار واحد تعمیراتی را در اصل خود مردم انجام داده اند.
وی با اشاره به بکارگیری تمام ظرفیت های استان ادامه داد: در تامین مصالح نیز از امکانات منطقه حداکثر استفاده را کردیم و اگر کمبودی در مصالح بود نیز خودمان تامین و ارزانتر به مردم واگذار می کردیم.
وی از اصناف استان درخواست کرد که با توجه به روند صعودی قیمت ها در کشور در کنار مردم قرار بگیرند و تا آنجایی که می توانند به مردم تخفیف بدهند.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از افرادی که تاکنون کار ساخت و ساز را شروع نکرده اند خواست تا هرچه سریعتر نسبت به این کار اقدام کنند.
تابش همچنین از همکاری بانکها در بررسی ۱۰۰ هزار پرونده و اعطای تسهیلات قدردانی و ابراز امیدواری کرد که هزینه هزار میلیارد تومان در منطقه منجر به رونق اشتغال نیز بشود.
تابش در پاسخ به خبرنگار ایرنا در خصوص هشدار استاندار کرمانشاه نسبت به استفاده نکردن از آب شرب برای ساخت و ساز گفت: ۳۵ تانکر بنیاد مسکن آب غیرقابل شرب را در اختیار مردم برای ساخت و سازهایشان قرار می دهد.
وی در باره برنامه زمانبندی بنیاد مسکن در مناطق زلزله زده کرمانشاه عقب هستند یا خیر؟ اعلام کرد که کاملا منطبق با برنامه ریزی انجام شده کارهای ساخت و ساز پیش می رود.
تابش همچنین در خصوص وضعیت ساخت واحدهای پیلوت نیز گفت: طبق اجبار شهرداری برخی واحدها باید پیلوت داشته باشند که تعدادشان نزدیک ۲ هزار واحد است و در ساخت این واحدها نیز مشکل خاصی نداریم.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه کسی ممکن است چند واحد تخریبی داشته باشد، گفت: برای رفاه حال مستاجران منطقه ما به تمام واحدهای تخریبی افراد وام ارزان ساخت می دهیم.
تابش ادامه داد که مستاجرانی که خود صاحب زمین باشند نیز وام ۴۰ میلیون تومانی شهری و ۳۰ میلیون تومانی روستایی ارزان ساخت دریافت می کنند.
وی در خصوص قیمت واگذاری مصالح نیز بیان داشت که فولاد نسبت به بازار با اختلاف هزار تا هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم واگذار می شود؛ ضمن اینکه ۱۶۰ کیسه سیمان رایگان توسط بنیاد مستضعفان به افراد واگذار می شود.
وی در خصوص فعالیت سلبریتی ها در مناطق زلزله زده نیز گفت: این افراد وام های دولتی را برای ساخت و ساز در یک منطقه یکجا دریافت می کنند و برای تکمیل کردن خانه ها نیز از محل کمک های مردمی استفاده می کنند.
زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
۷۴۵۷/۸۰۶۶/۱۷۷۲

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع خبر