استان ها
کد خبر : 6378
پنجشنبه - 21 تیر 1397 - 01:55

روستاییان به رسالت تامین امنیت غذایی کشور عمل کردند

[ad_1] به گزارش شورا نیوز به نقل از ایرنا جمشید انصاری عصر چهارشنبه در آیین کلنگ زنی ۲ گاوداری در خرم آباد افزود: پیش بینی هایی برای کشاورزی و تامین امنیت غذایی در برنامه های اقتصاد مقاومتی داشتیم که خوشبختانه در سال گذشته با اجرای آنها گام های بلندی در این زمینه برداشته شد. وی […]

روستاییان به رسالت تامین امنیت غذایی کشور عمل کردند

[ad_1]

به گزارش شورا نیوز به نقل از ایرنا جمشید انصاری عصر چهارشنبه در آیین کلنگ زنی ۲ گاوداری در خرم آباد افزود: پیش بینی هایی برای کشاورزی و تامین امنیت غذایی در برنامه های اقتصاد مقاومتی داشتیم که خوشبختانه در سال گذشته با اجرای آنها گام های بلندی در این زمینه برداشته شد.
وی با اشاره به واردات گندم در سال های گذشته گفت: اکنون کل نیاز مصرف داخل کشور را تولید می کنیم و با مازاد تولید مواجه شده ایم لذا بخشی از آن را به عنوان گندم خام و بخش دیگر را به صورت آرد صادر می کنیم.
معاون رئیس جمهوری افزود: در چهار سال قبل یک میلیون و ۲۰۰ تن شکر وارد می کردیم اما اکنون به شرایطی رسیده ایم که واردات را متوقف کرده ایم.
وی با بیان اینکه در زمینه گوشت سفید به خودکفایی رسیده ایم، اظهار داشت: ۲۰ هزار تن تخم مرغ در گذشته وارد می کردیم ولی اکنون ظرفیت تولید بالاتر از مصرف داخلی است.
انصاری افزود: در تولید دانه های روغنی پیش بینی کردیم ۲۰ درصد روغن خام و دانه های روغنی را تولید کنیم ولی اکنون با توجه به تولید ۴۰ درصد بیش از پیش بینی ها تولید کرده ایم.
معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه ۱۰ درصد مصرف گوشت قرمز را از خارج وارد می کنیم، گفت: تنها در مورد مواد اولیه تولید خوراک دام وارد کننده هستیم و در بقیه اقلام به خودکفایی رسیده ایم.
وی با اشاره به نقش مهم لرستان در تحقق خودکفایی اظهار داشت: لرستان در تامین اعتبار اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر جایگاه خوبی دارد.
انصاری افزود: مدیریت منابع مالی برای توسعه روستاها وقت گذاری و پرداخت تسهیلات در لرستان به خوبی انجام می شود.
به گزارش شورا نیوز به نقل از ایرنا عملیات احداث گاوداری یکهزار راسی‌ مولد و گاوداری ۲ هزار راسی شیری عصر چهارشنبه با حضور جمشید انصاری معاون رییس جمهوری در روستای جلدان شهرستان خرم آباد آغاز شد.
شرکت در شورای اداری لرستان و کلنگ زنی واحد جدید گلخانه ‌ای کشت و صنعت خرم آباد از دیگر برنامه های سفر ۲ روزه معاون رییس جمهوری است.
۳۲۱۰/۳۰۲۲

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع

این خبر توسط موتور جستجوی شورا نیوز دریافت شده و مسئولیت آن به عهده منبع می باشد