گزارش شهر
کد خبر : 6365
چهارشنبه - 20 تیر 1397 - 14:41

همایش بین المللی صادرات ازمسیر دریای خزر در ساری گشایش یافت

[ad_1] مدیرمنطقه ویژه اقتصادی و بنادر و دریانوردی امیرآباد مازندران گفت که این همایش ۲ روزه در ۶ محور بررسی نقش بنادر و کیفیت خدمات، بررسی قوانین بنادرونقش آنها در توسعه و کاهش صادرات، وضعیت سیاسی کشور روسیه و غرب، سرمایه گذاری بنادر شمالی و توسعه پایدار پیگیری می شود.تحریریه خبر شورا نیوز : خبرنگارایرنا، […]

همایش بین المللی صادرات ازمسیر دریای خزر در ساری گشایش یافت

[ad_1]

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی و بنادر و دریانوردی امیرآباد مازندران گفت که این همایش ۲ روزه در ۶ محور بررسی نقش بنادر و کیفیت خدمات، بررسی قوانین بنادرونقش آنها در توسعه و کاهش صادرات، وضعیت سیاسی کشور روسیه و غرب، سرمایه گذاری بنادر شمالی و توسعه پایدار پیگیری می شود.
تحریریه خبر شورا نیوز : خبرنگارایرنا، سیاوش رضوانی روز چهارشنبه در همایش بین المللی صادرات از مسیر دریای خزر در ساری افزود : باید این همایش موجب بهره گیری بهتر از ظرفیت های بنادر شمالی کشور شود و این کار علاوه بر تامین زیرساخت ها نیازمند تنوع کالاهای صادراتی است.
وی اضافه کرد : در حال حاضر به دلیل علاقه مندی که به خرید کالاهای ایرانی در کشورهای حاشیه خزر وجود دارد، زمینه برای توسعه صادرات از بنادر استان های شمالی به این کشورها فراهم است.
وی خاطرنشان کرد : در سال گذشته ۵۰۰ هزار تن کالای غیر نفتی از بنادر شمالی کشور ( امیرآباد، نوشهر وانزلی) به کشورهای حاشیه خزر صادر شد که بیشترین صادرات مربوط به بندرامیرآباد در شرق مازندران بود.
وی اظهارداشت : در بهار سال جاری نیز ۲۲۵ هزار تن صادرات از این بنادر به کشورهای حاشیه خزر انجام شده است که ۶۰ درصدش مربوط به بندر امیرآباد است.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی و بنادر و دریانوردی امیرآباد مازندران افزود : با تعامل خوبی که بین بنادر کشورهای حاشیه خزر و استان های شمالی وجود دارد، این بنادر نیز در تلاش برای توسعه زیرساخت های خود برای صادرات هستند.
رضوانی اظهارداشت : پیش بینی می شود با برداشتن برخی موانع پیشرو و تامین زیرساخت ها بنادر کشورهای حاشیه خزر میزان صادرات در سال های آینده از بنادر شمالی به کشورهای حاشیه خزر افزایش چشمگیری داشته باشد.
**** اتصال بندرامیرآباد به شبکه سراسری تا پایان سال جاری
رضوانی افزود : در حال حاضر بندر امیرآباد به عنوان تنها بندر استان های شمالی دارای زیرساخت اتصال به شبکه ریلی است که این زیرساخت تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.
وی راه اندازی سامانه الکترونیکی جامع بنادر، رونمایی از تمبر نخستین همایش بین المللی از مسیر دریای خزر و تفاهمنامه بین بندر امیرآباد و انزلی را از برنامه های ویژه این همایش اعلام کرد.
در این همایش سفیر ترکمنستان در تهران، معاونان سفیر قزاقستان و ازبکستان در تهران نیز حضور دارند.
همچنین کارشناسان حدود ۱۴ کشور خارجی از جمله عراق و افغانستان نیز به این رویداد بین الملی دعوت شدند.
۶۹۸۲/۹۹۰۲/۱۸۹۹

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع خبر