[ad_1]

تحریریه خبر شورا نیوز : ایرنا، سید جواد زمانی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بندر بوشهر افزود: هم اکنون محل ثبت بسیاری از شرکت های بزرگ تهران است اما فعالیت آنها در استانی غیر از تهران است.
وی بیان کرد: این شرایط باعث شده تا آثار زیان بار شرکت های بزرگ برای شهرستان ها باشد ولی درآمد مالیاتی آنها بواسطه ثبت شرکت در تهران به حساب پایتخت واریز شود.
زمانی ادامه داد: دلیل اصلی ثبت شرکت های بزرگ در پایتخت این است که مدیران عامل آنها در تهران سکونت داشته و یا مالیکت آنها دولتی است که این دولتی بودن باعث شده تا وزارتخانه ها این شرکت ها را در سایه خود و در تهران به ثبت برسانند.
وی گفت: این امر باعث شده تا اکنون درآمد اتاق بازرگانی تهران به تنهایی فراتر از درآمدهای اتاق بازرگانی سایر استان های کشور باشد.
رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت: اتاق بازرگانی بندر بوشهر با بیش از ۱۰۰ سال سابقه فعالیت اثبات کرده که بازرگانی و تجاری بخش لاینفکی از نحوه امرار معاش مردم این استان است.
خورشید گزدرازی افزود: در این ارتباط اتاق بازرگانی بوشهر برای ۷۰۰ مترمربع زمینی که دارد طرح های توسعه ای بسیار خوبی از جمله احداث مکان برای استقرار تشکل های زیرمجموعه پیش بینی کرده است.
وی ادامه داد: انتظار داریم اتاق بازرگانی ایران کمک کند تا زمینه اجرای این طرح مهم فراهم شود.
گزدرازی ادامه داد: اتاق بازرگانی بندر بوشهر با داشتن ۱۰۰ تشکل، فعالیت بسیارتاثیرگذاری در حوزه تشکل ها دارد که آبزیان و نخیلات از شاخص ترین های آنها است.
وی گفت: مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی بوشهر نیز از جمله مراکز پویا و فعال این اتاق است که کنون اعتباری نگرفته و حمایت ویژه از آن ضروری است.
۷۲۱۲/۶۰۴۳**

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع

این خبر توسط موتور جستجوی شورا نیوز دریافت شده و مسئولیت آن به عهده منبع می باشد