گزارش شهر
کد خبر : 5976
پنجشنبه - 24 خرداد 1397 - 02:54

۱۰۰ پل تاریخی لرستان سال ۲۰۲۱ ثبت جهانی می شوند

[ad_1] به گزارش شورا نیوز به نقل از خبرنگار ایرنا سید امین قاسمی عصر چهارشنبه در نشست تخصصی توسعه گردشگری در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی لرستان افزود: با جدیت تمام به دنبال ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک و دره خرم آباد نیز خواهیم بود.لرستان با داشتن بیش از ۱۰۰ پل تاریخی به عنوان پایتخت پل […]

۱۰۰ پل تاریخی لرستان سال ۲۰۲۱ ثبت جهانی می شوند

[ad_1]

به گزارش شورا نیوز به نقل از خبرنگار ایرنا سید امین قاسمی عصر چهارشنبه در نشست تخصصی توسعه گردشگری در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی لرستان افزود: با جدیت تمام به دنبال ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک و دره خرم آباد نیز خواهیم بود.
لرستان با داشتن بیش از ۱۰۰ پل تاریخی به عنوان پایتخت پل های تاریخی ایران شناخته می شود؛ لرستان با موقعیت استراتژیک خود همواره در طول تاریخ به عنوان یکی از مهم ترین گذرگاه های شمال به جنوب کشور مطرح بوده است.
پل های گاومیشان، شاپوری، پل آجری، پلدختر، کلهر، کشکان و شکسته از جمله پل های تاریخی لرستان هستند که بیش از یکهزار و ۴۰۰ سال قدمت تاریخی دارند و از معماری و هنر و پل سازی منحصربه فرد برخوردارند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستانت همچنین در خصوص مشکلات ایجاد شده توسط تورهای گردشگری غیرمجاز در استان گفت: همه مردم باید با معرفی سودجویان زمینه برخورد قانونی با این افراد را فراهم کنند.
وی اظهار داشت: بزودی همه آژانس های گردشگری را ملزم به استفاده از راهنمایان دارای کارت می کنیم و تنها در صورت نبود یا کمبود این افراد از راهنمایان باتجربه، تایید شده و خوشنام استفاده خواهیم کرد.
قاسمی درخصوص کمبود راهنمای گردشگری کارت دار نیز گفت: برای رفع این مشکل آماده برگزاری دوره های آموزشی هستیم اما تاکنون استقبال کننده قابل توجهی نداشته ایم.
وی با تاکید بر نقش کلیدی صنعت گردشگری در اقتصاد کشورها اظهار داشت: حدود ۱۰ درصد جاذبه های گردشگری جهان در ایران قرار دارند اما درآمد آن حتی به یک درصد از درآمد جهانی هم نمی رسد لذا توسعه زیرساخت ها یک سرمایه گذاری بسیار کلان برای کشور و آیندگان به شمار می رود.
رئیس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری کشور نیز در این نشست لرستان را سرزمینی بسیار مستعد با طبیعتی بکر اما ناشناخته توصیف کرد و گفت: باید مشکلات گردشگری لرستان را آجر به آجر حل کنیم تا این بنا با بهترین شکل ممکن ساخته شود.
اویس کیانی به معضل تورهای گردشگری غیر مجاز اشاره کرد و گفت: این مسئله مختص به یک منطقه خاص نیست و بیشتر استان ها با آن دست به گریبان هستند.
وی ادامه داد: برای حل این مشکل سازمان میراث فرهنگی کشور باید بازرس های ویژه ای را برای نظارت و جلوگیری از تورهای غیرمجاز درنظر بگیرد که البته در برخی نقاط مانند شهرستان رشت که کانون این گونه ازتورها بود این طرح با موفقیت اجرا شد.
کیانی به نامگذاری سال جاری و ارتباط آن با حوزه گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: حدود ۳۰۰ آموزشگاه تربیت کننده راهنمای گردشگری در کشور وجود دارد که تاکنون ۱۱هزار راهنمای گردشگری را آموزش داده اند اما تنها سه هزار نفر در این حوزه فعالیت دارند.
وی نیاز حوزه گردشگری کشور را افرادی با تسلط بر زبان های آلمانی فرانسوی و عربی دانست و گفت: فرد راهنما باید به سوی این گونه از نیازها حرکت کند.
۷۲۶۴/۳۰۲۲

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع خبر