[ad_1]

به گزارش شورا نیوز به نقل از ایرنا، پرورش ماهی در قفس از طرح های بسیار مهم اقتصاد مقاومتی و مورد تأکید مقام معظم رهبری و دولت است.
عملیات اجرایی طرح پرورش ماهی در دریا از سال ۱۳۹۴ در استان سیستان و بلوچستان با جدیت شروع شد که ۵۴ گروه با ظرفیت تولید ۱۶۸ هزار و ۷۰۰ تن در سال و اشتغالزایی ۲۹ هزار و ۳۰۰ نفر، متقاضی اجرای این طرح در سواحل جنوب این استان بوده اند.
با پیگیری های بعمل آمده از سوی اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان و کاهش پروسه اداری، هشت فقره پروانه بهداشتی صادر و تا کنون تنها پنج گروه موفق به دریافت مجوز پروانه تأسیس شده اند.
با وجود پیگیری های زیاد انجام شده تنها شرکت آگسام موفق به اجرای طرح بصورت پایلوت شده است.
چهار متقاضی دیگر به غیر از شرکت آگسام که موفق به اخذ پروانه تاسیس شده اند شامل شرکت آبزیان توسعه نیل فام، شرکت کرانه بحر خلیج فارس، جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان و سرمایه گذار شخصی به نام «تخت دار» در مرحله انعقاد قرار داد خرید سازه های قفس هستند.
مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرکت آگسام یکی از ۵۴ متقاضی اجرای این طرح در سال جاری با خرید ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی فعالیتش را آغاز کرده است.
هدایت الله میرمرادزهی افزود: این بچه ماهی ها از مرکز تکثیر آبادان با وزن ۲ گرم خریداری شده و در فاز نخست ذخیره سازی با انتقال ۵۶ هزار قطعه و ذخیره سازی در قفس های نرسری عملیات پرورش ماهی در چابهار آغاز شده است.
وی بیان کرد: این شرکت سال گذشته در نیمه اردیبهشت ماه اقدام به ذخیره سازی پنج هزار قطعه بچه ماهی سوف دریایی بصورت پایلوت در قفس های نرسری کرده که طبق بیومتریهای انجام شده از رشد مناسبی برخوردار شدند.
میرمرادزهی ادامه داد: پس از یک دوره حدود هشت ماهه پرورش در تاریخ دیماه سال گذشته با وزن میانگین ۸۵۰ گرم برداشت صورت گرفت و اجرای پایلوت این طرح با موفقیت انجام شد.
وی ادامه داد: تأمین ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی سوف دریایی به همت سازمان شیلات ایران و پیگیری این اداره کل برای شرکت آگسام در سالجاری میسر شده و با ذخیره سازی این تعداد در پایان دوره پرورش امسال تولید بیش از ۱۰۰ تن ماهی در دریا پیش بینی می شود.
۳۰۴۳ **۶۰۸۱

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع خبر