گزارش شهر
کد خبر : 5970
چهارشنبه - 23 خرداد 1397 - 22:08

معاون وزیر کشاورزی :حمایت دولت از چایکاری ادامه دارد

[ad_1] محمد علی طهماسبی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: حمایت های دولت از بخش چایکاری و صنعت فرآوری چای باعث افزایش درآمدچایکاران ، تولید برگ سبز، افزایش مساحت باغ های فعال ، تولید و فروش چای خشک و افزایش شاخص های ضریب خوکفایی در تولید چای شده است. وی […]

معاون وزیر کشاورزی :حمایت دولت از چایکاری ادامه دارد

[ad_1]

محمد علی طهماسبی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: حمایت های دولت از بخش چایکاری و صنعت فرآوری چای باعث افزایش درآمدچایکاران ، تولید برگ سبز، افزایش مساحت باغ های فعال ، تولید و فروش چای خشک و افزایش شاخص های ضریب خوکفایی در تولید چای شده است.
وی اظهارداشت: ۹۱۲میلیارد ریال وام به چایکاران و کارخانه داران از طریق سازمان چای کشور و با احتساب تسهیلات صندوق حمایت از توسعه صنعت چای از سال ۱۳۹۲تاسال گذشته پرداخت شده است .
وی خاطرنشان کرد: با حمایت دولت از کشت چای ، میانگین قیمت خرید برگ سبز نیز از هشت هزار و۷۵۰ریال در سال ۹۲ تاکنون ۱۱۵درصد رشد داشته است و تولید برگ سبز چای نیز با ۳۵درصد رشد از ۸۰هزارتن درسال گذشته با وجود تنش آبی به ۱۰۸هزارتن رسیده است .
وی ادامه داد: مساحت باغ های فعال چای در آغاز کار دولت تدبیر و امید ۱۷و نیم هزار هکتار بود که با حمایتی که دولت از چای به عمل آورد این میزان هم اکنون به بیش از ۲۱هزار تن رسیده و درآمد چایکاران نیز در این مدت با ۱۹۰درصد افزایش در سال گذشته به دوهزار و ۳۰میلیارد ریال افزایش یافته است.
طهماسبی تولید چای خشک از سال ۱۳۹۲تا سال ۹۶را به ترتیب ۱۹هزار، ،۱۴و نیم، ۳۱ و ۲۴هزار تن ذکر و تصریح کرد: تولید چای خشک در این مدت از ۲۸درصد رشد برخوردار بوده و آبیاری تجمعی نیز از ۲۵۰هکتار در این مدت به ۸۲۸هکتار و ضریب خودکفایی در صنعت چای نیز از ۱۷درصد به ۲۲درصد رسیده است.
وی با اشاره به تشکیل صندوق حمایت از توسعه چای یادآورشد: این صندوق در آینده با خرید زنجیره ای چای فعالیت خود را گسترش خواهد داد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به تنش های کم آبی به حفر چاه در بخش چایکاری باید توجه شود که دولت تا ۸۵درصد هزینه آن را پرداخت می کند که این کار می تواند با افزایش اراضی به آبیاری تحت فشار چندین هزار هکتار از اراضی چایکاران را زیر پوشش آبیاری قرار دهد تا افزایش واحد سطح را بدنبال داشته باشد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در خاتمه اظهار داشت: زمینه های مکانیزاسیون ، پرداخت تسهیلات آبیاری ، احداث جاده های بین راهی باغها و امور زیربنایی باید در برنامه های سازمان چای قرار گیرند که مسوولان استان گیلان بویژه مسوولان جهادکشاورزی، استاندار و فرمانداران می توانند به تحقق این برنامه ها کمک کنند.
۶۰۲۹ /۶۰۳۰

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع خبر