[ad_1]

حمید اخوان دوشنبه در حاشیه برگزاری مجمع سلامت در خرمشهر در گفت و گو با ایرنا، افزود: استانداران به عنوان رییس و فرمانداران به عنوان دبیر مجمع سلامت، با ایجاد همدلی بین سایر سازمان ها، نهاد ها و ارگان ها می توانند بحث سلامت را ارتقا دهند.
وی آگاه سازی مردم توسط ائمه جمعه شهرستان ها و مراکز صدا و سیما را در امر سلامت ضروری و مهم بیان کرد و گفت: آگاهی و آموزش فرزندان از ابتدای ورود به مدرسه، در پیشگیری از گرایش آنها به دخانیات و مواد مخدر ضروری است.
مدیر پژوهشی معاونت اجتماعی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد:هم اکنون سلامت اجتماعی در کل کشور به عنوان یک مقوله اساسی مطرح است و مسئولان ما در رده های بالا به بحث سلامت ارزش می دهند.
اخوان گفت: در این راستا با الگوگیری از سایر کشورهای پیشرفته دنیا درحوزه سلامت و آگاهی دادن به مردم می توان سطح سلامت جامعه را افزایش داد.
وی افزود: بنا داریم همه ارگان ها ، انجمن ها و سمن ها، در امر ارتقای سلامت دخیل شوند و آموزش لازم در جهت آگاهی مردم پیش از بروز بیماری، به مردم داده شود.
وی حضور پررنگ خیرین و سمن ها در امر ارتقای سلامت را مهم بیان کرد و گفت: خیرین، سمن ها و ان جی او ها در شهرها و استان ها می توانند در رفع مشکلات مردم ما را یاری کنند چون از دل مردم بلند شدند و از مشکلات مردم آگاهی دارند بنابراین می توانند در تمام سطوح به ما کمک کنند.
نخستین مجمع سلامت خرمشهر روز دوشنبه فعالیت خود را با معاون پژوهشی معاونت اجتماعی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان محلی، در فرمانداری خرمشهر آغاز کرد.
۷۱۰۰/ ۶۰۳۷

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع خبر