استان ها
کد خبر : 5930
یکشنبه - 20 خرداد 1397 - 19:41

بیمه ها ۸۵۰ میلیارد تومان به علوم پزشکی تبریز بدهکارند

[ad_1] به گزارش شورا نیوز به نقل از شورا نیوز به نقل ازایرنا، محمد حسین صومی امروز یکشنبه در صحن علنی شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه تبریز فقیرترین شهر ایران از نظر سرانه خانه های سلامت است، اظهار داشت: در سال های اخیر ۱۲۰ مرکز سلامت و ۳۰۰ خانه بهداشت در آذربایجان شرقی […]

بیمه ها ۸۵۰ میلیارد تومان به علوم پزشکی تبریز بدهکارند

[ad_1]

به گزارش شورا نیوز به نقل از شورا نیوز به نقل ازایرنا، محمد حسین صومی امروز یکشنبه در صحن علنی شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه تبریز فقیرترین شهر ایران از نظر سرانه خانه های سلامت است، اظهار داشت: در سال های اخیر ۱۲۰ مرکز سلامت و ۳۰۰ خانه بهداشت در آذربایجان شرقی احداث شده است.
وی اضافه کرد: همچنین ۲۲ مرکز سلامت در استان در حال احداث است و تلاش می کنیم با مساعدت شهرداری ۱۰ مرکز دیگر در تبریز احداث شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه در سال های اخیر یکهزار میلیارد تومان طرح عمرانی با ۳۰۰ هزار مترمربع زیربنا در حوزه بهداشت و درمان تحویل داده‌ایم، ادامه داد: تا پایان امسال نیز ۱۵۰ هزار متر مربع فضای درمانی-بهداشتی جدید در سطح آذربایجان شرقی آماده بهره برداری می شود.
وی تاکید کرد: البته هنوز در زمینه تامین تجهیزات مراکز درمانی و بهداشتی نوساز با مشکلات متعدد مواجه و نیازمند مساعدت همه نهادها از جمله شورای شهر و شهرداری هستیم.
صومی با اشاره به احداث بیمارستان‌های جدید در تبریز، عنوان کرد: اورژانس بیمارستان یک‌هزار تخت خوابی تبریز در حال تکمیل است و بیمارستان ۷۲۳ تخت خوابی نیز در آستانه‌ی شروع عملیات اجرایی قرار دارد.
وی یادآوری کرد: همچنین به دنبال دریافت مجوز احداث بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی در شمال غرب تبریز هستیم.
وی گفت: با احداث بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی در تلاش هستیم نیازهای بهداشتی و درمانی شمال‌غرب تبریز را پاسخگو باشیم؛ برای تحقق این مهم نیازمند کمک شهرداری برای اختصاص۱۰هکتار زمین در این منطقه هستیم تا بتوانیم نیازهای پزشکی شهر را برای ۵۰ سال آینده حل کنیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به نوسازی اورژانس بیمارستان های سطح شهر افزود: تاکنون ۵۶ میلیارد تومان برای خرید آمبولانس و ۱۱۰ میلیارد تومان برای تامین تجهیزات و دستگاه های پیشرفته آنها هزینه شده است، ولی هنوز کسری داریم.
وی با اشاره به طراحی پارکینگ برای۲۵۰۰ خودرو در بیمارستان امام رضا (ع)، اضافه کرد: با احداث این پارکینگ از ترافیک خیابان‌های اطراف بیمارستان کاسته می‌شود.
وی اظهار داشت: خوشبختانه به لحاظ پوشش خدمات دیالیز از استانداردهای دنیا بالاتر هستیم و امروز به جایی رسیده ایم که به ازای هر چهار بیمار دیالیزی یک دستگاه وجود دارد.
صومی با ابراز خوشحالی از اینکه هر ۱۲ عمل پیوند عضو انجام گرفته در سال جاری در تبریز موفقیت آمیز بوده است، گفت: هشت پیوند کلیه، سه پیوند کبد و یک پیوند قلب در سال جاری در تبریز انجام شد.
وی افزود: پیوند کلیه در حال گسترش می باشد، ضمن اینکه از سال ۱۳۹۴ تاکنون ۶۰ مورد پیوند مغز استخوان در تبریز انجام گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در زمینه پیوند کبد نیز از مشکلات موجود عبور کرده ایم، گفت: اولین بیمار پیوند قلب تبریز نیز دیروز از بیمارستان مرخص شده است.
حجت پورفتحی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریزنیز در این نشست بر ضرورت تلاش همگانی برای نهادینه کردن فرهنگ اهدای عضو در آذربایجان شرقی تاکید کرد و گفت: سال گذشته ۱۰۳ نفر در استان مرگ مغزی شدند که تنها خانواده ۱۱ نفر از آن‌ها به اهدای عضو رضایت دادند؛ این در حالی است که اعضای یک فرد مرگ مغزی می‌تواند به هشت نفر جان تازه بخشد.
۵۱۸

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع

این خبر توسط موتور جستجوی شورا نیوز دریافت شده و مسئولیت آن به عهده منبع می باشد