گزارش شهر
کد خبر : 5904
شنبه - 19 خرداد 1397 - 04:12

۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به مناطق زلزله زده اختصاص یافت

[ad_1] به گزارش شورا نیوز به نقل از خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز جمعه در نشست ستاد بازسازی شهرستان سرپل ذهاب افزود: ۳۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای جبران خسارات تاسیسات آب شرب مناطق زلزله ‌زده اختصاص داده شده است.وی تاکید کرد: بنیاد مسکن و مردم به هیچ عنوان نباید از آب شرب برای […]

۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به مناطق زلزله زده اختصاص یافت

[ad_1]

به گزارش شورا نیوز به نقل از خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز جمعه در نشست ستاد بازسازی شهرستان سرپل ذهاب افزود: ۳۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای جبران خسارات تاسیسات آب شرب مناطق زلزله ‌زده اختصاص داده شده است.
وی تاکید کرد: بنیاد مسکن و مردم به هیچ عنوان نباید از آب شرب برای ساخت و ساز استفاده کنند، آب مورد نیاز برای ساخت و ساز باید از طریق تانکر تامین شود، اگر این موضوع درست مدیریت نشود با چالشی جدی روبرو‌ خواهیم شد.
وی اضافه کرد: ۱۵ میلیارد تومان هم برای بازسازی و احداث مساجد در مناطق زلزله ‌زده اختصاص یافته است.
استاندار کرمانشاه همچنین گفت: ۳۰ میلیارد تومان نیز در اختیار اداره کل راه و شهرسازی قرار داده ایم تا هزینه بازسازی اماکن دولتی در مناطق شهری و روستایی زلزله ‌زده کند و ۲۰ میلیارد تومان هم برای جبران خسارات زیرساختها در اختیار شهرداری سرپل ذهاب قرار می گیرد.
بازوند اظهار داشت: به هر یک از خانواده های زلزله زده به تازگی ۲ میلیون تومان بابت تامین اقلام سرمایشی و‌ کولر پرداخت شده است، اگر کسی این‌ مبلغ را در محل دیگری هزینه کند، مسئولیت آن با دولت نیست.
وی در ادامه گفت: روند احداث جایگاههای دام در مناطق روستایی زلزله ‌زده از شتاب مطلوبی برخوردار نیست.
استاندار کرمانشاه اضافه کرد: سلبریتی هایی که با زلزله زدگان سلفی می گرفتند و‌ در شبکه های مجازی منتشر می کردند، حالا رفته اند، اما مسئولان دولتی با تمام تخریبها همچنان در خط مقدم خدمت رسانی هستند.
بازوند گفت: مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس کرمانشاه از مدیران پرتلاش استان هستند و توقع داریم به هر شکل ممکن طوری موضوع بازسازی و تجهیز مدارس در مناطق زلزله‌زده را پیگیری و مدیریت کنند که همزمان با آغاز مهرماه، هیچ دانش آموزی در مناطق زلزله زده در مدارس کانکسی نباشد.
استاندار کرمانشاه افزود: از زمان زلزله تاکنون حتی یک ریال بابت هزینه آب و برق از هیچ کس در مناطق زلزله ‌زده اخذ نشده است اما دستگاه های دولتی مشمول این بخشودگی نمی شوند و باید هزینه های آب و برق را بپردازند، اداره آب قبوض دستگاهها را برای پرداخت ارسال کند.
زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
در اثر زلزله ۲۱ آبان ۹۶ حدود ۶ هزار میلیارد تومان خسارت به غرب کرمانشاه وارد شد که دولت تاکنون پنج هزار و ۳۲۵ میلیارد تومان برای بازسازی مناطق زلزله زده در قالب های مختلف تامین اعتبار کرده است.
۸۰۶۶

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع خبر